مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد :

۲۲۰ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین برای آزادی هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷۰
۲۲۰ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک های خیرین برای آزادی هستند
مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت : هم اکنون 220 نفر زندانی محکوم جرائم غیر عمد در زندانهای استان به سر میبرند که برای آزادی چشم انتظار کمک خیرین ، نهادها و بنیاد های نیکوکاری هستند .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "رضا ذوالفعلی‌نژاد" مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اعلام حضور 220 مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان یزد، گفت :از این تعداد 9 محکوم مالی زن بوده و تعداد 211 نفر از آنها مرد هستند .

ذوالفعلی‌نژاد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با تعداد 135 زندانی  و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه با 73 زندانی و نفقه با 4 زندانی و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی ، حادثه کار و دیه شبه عمد با تعداد 8 مددجو  قرار دارند. 

وی افزود : بدهی این مددجویان مبلغ 160 میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ 28 میلیارد و 400 میلیون تومان به همت اعضاءکمیته صلح و سازش این ستاد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و برای آزادی آنها مبلغ 131 میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز است که امیدواریم با تلاش اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها ،  این مبلغ کاهش پیدا کند .

مدیر کل زندانهای استان با اشاره به وضعیت کنونی جامعه با وجود ویروس کرونا افزود : متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کوید ۱۹ امکان برگزاری جشن گلریزان به شکل سال‌های قبل با حضور مردم در استان امکان پذیر نبود، اما با تلاش کارکنان ستاد دیه جشنهای گلریزان در استان یزد با رویکردی متفاوت و  به صورت آنلاین و زنده برگزار که مورد استقبال خیرین ، نیکوکاران و عموم مردم دارالعباده قرار گرفت .

ذوالفعلی‌نژاد ضمن تقدیر از رسانه‌ها به دلیل تبلیغ و ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : خبرگزاری ها و صفحات فضای مجازی استان میتوانند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان ایفا کنند که خوشبختانه در سال جاری این حمایت بسیار پررنگ و تاثیر گذار بوده است و امیدواریم شاهد همکاری بهتر و بیشتر تمامی رسانه ها در انعکاس اخبار باشیم .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی است از عموم مردم درالعباده و خیرین و نیکوکاران خواست تا با کمک های خود زمینه آزادی محکومین مالی و بازگشت آنها را به آغوش خانواده فراهم نموده و باعث خوشحالی آنها گردند .

نظر شما