سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان:

کرونا جان ۵۵۰ نفر را در استان سمنان گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۳۹۲۲
کرونا جان ۵۵۰ نفر را در استان سمنان گرفت
سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون مرگ ۵۵۰ نفر را در استان رقم زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان ابراز داشت: اکنون ۵۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها و بستری‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان ادامه داد: آمارها نشان از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است و برای مبارزه با شیوع کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، ماسک زدن، پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ و پرهیز از برگزاری دورهمی و اجتماعات مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید به عنوان بازوی توانمند در کنار مدافعان سلامت با تولید محتوا از مردم به عنوان یک مطالبه بخواهند از برگزاری آیین‌های عروسی و جشن، زیارت اهل قبور و برگزاری اجتماعات پرهیز کنند.

خجسته‌پور اضافه کرد: امسال برگزاری فریضه مهم حج و برگزاری نماز جمعه تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و برگزار نشده است و در این شرایط لازم است شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، از زیارت اهل قبور و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌ها پرهیز کنند.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد افراد حاضر در تجمع، و میزان گردش هوا  بیشترین تاثیر را در شیوع کرونا دارد و باید این نکات به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: شرایط اقتصادی نامناسب است و علت اصلی تحریم‌های ظالمانه است و نمی‌توان کشور را به طور کامل تعطیل کرد،  باید به شکلی دیگر برای قطع زنجیره انتقال کرونا  کمک کرد و مردم باید سبک زندگی جدید تعریف کنند و به روش‌های نوین دیدارها انجام شود.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه، به جز اصناف فروش  مواد ضروری، بقیه مشاغل باید از ساعت ۱۸ تعطیل باشند و هدف از اجرای این طرح ماندن مردم در خانه‌ و پرهیز از حضور در پاساژها و مراکز خرید است.

در نشست امروز، بنا بر مصوبه و اعلام ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، فعالیت تمام مشاغل در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان، به جز گروه‌های شغلی یک، از تاریخ ۲۰ آبان به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ ممنوع است.

به گفته ظهر جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز