پیام تبریک رئیس شوراهای حل اختلاف به مناسبت سال روز تأسیس شوراهای حل اختلاف

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۴:۵۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۴۵۹۹
پیام تبریک رئیس شوراهای حل اختلاف به مناسبت سال روز تأسیس شوراهای حل اختلاف
معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی: شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی است که در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی و کاهش اطاله دادرسی نقش مؤثر و قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمود رفسنجانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی ضمن تبریک و گرامی داشت سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف گفت: شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی است که در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی و کاهش اطاله دادرسی نقش مؤثر و قابل توجهی داشته است.

وی افزود: فلسفه تأسیس این نهاد مردمی نهادینه کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه است و رسالت اصلاح ذات البین سرلوحه کار اعضای شورای حل اختلاف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جدیداً این نهاد به عنوان مرکز توسعه حل اختلاف نام گذاری شده است افزود: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی، انجام داوری و میانجیگری نیز در زمره وظایف شورای حل اختلاف قرار خواهد گرفت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف گفت: با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف در امر خداپسندانه صلح و سازش در سال 98 بیش از پنجاه هزار پرونده با صدور گزارش اصلاحی مختومه شده است و در شش ماهه اول سال 99 نیز بیش از بیست و نه هزار صلح و سازش در آمار استان ثبت شده است.

محمود رفسنجانی گفت: با یاری خداوند متعال در صلح و سازش پرونده های منتهی به قصاص نفس به توفیقات چشم گیری حاصل شد و در سطح کشور در جایگاه اول قرار گرفتیم و در شش ماهه اول سال 99 نیز در 43 پرونده منتهی به قصاص نفس با تلاش های اعضای شعبه سفیران ضامن آهو رضایت اولیاء دم کسب شده است.   

وی در پایان از زحمات تمام اعضای شورای حل اختلاف به عنوان منادیان صلح در جامعه تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز