مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان :

باجه پست‌بانک در ۱۰ روستای کم‌برخوردار استان سمنان فعال شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۵۰۳۲
باجه پست‌بانک در ۱۰ روستای کم‌برخوردار استان سمنان فعال شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: تعداد ۱۰ باجه مستقل پست بانک در ۱۰ روستای مستعد و کم‌برخوردار استان امسال راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سید یاسر حسن پور روز دوشنبه به رسانه ها افزود: تعداد باجه های پست‌بانک روستایی در استان سمنان امسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: تا پایان سال ۹۸ تعداد ۶۰ باجه پست‌بانک روستایی در استان فعال بود و در مدت ۶ ماهه سال جاری تعداد باجه ها به ۷۰ عدد رسید.

وی گفت: توسعه خدمات مالی و بانکی پست‌بانک در روستاها از اهداف و برنامه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که زمینه‌ساز توسعه خدمات روستایی و اشتغال بر محور فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نتیجه افزایش رضایتمندی و رفاه روستاییان است.

حسن پور با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی ۲۰ دستگاه خودپرداز جدید در روستاهای هدف استان سمنان، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نگاه جدی به توسعه روستایی همواره رویکرد کاهش شکاف دیجیتال میان شهرها و روستاها را با استفاده از بسترهای حوزه فاوا دنبال می کند .

وی با تاکید بر تحقق هدف برنامه اشتغال روستاییان در سال جاری عنوان کرد: پرداخت تسهیلات پست‌بانک استان از منابع توسعه ملی  و در قالب پروژه های اشتغال‌محور روستایی اجرایی شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: این اقدام زمینه ساز توسعه کشاورزی،دامپروری، صنعت و بوم‌گردی روستاهای استان را فراهم می‌کند.

 

نظر شما