نماینده ولی فقیه در لرستان :

رسیدن به آینده مطلوب برعهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است / در لرستان ۴۸ نقطه حاشیه‌ای وجود دارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۶۰۰۵
رسیدن به آینده مطلوب برعهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است / در لرستان ۴۸ نقطه حاشیه‌ای وجود دارد
حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: در لرستان ۴۸ نقطه حاشیه‌ای داریم که در این حاشیه شهرها آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حجت الاسلام شاهرخی در جلسه شورای آموزش عالی دانشگاه‌های لرستان ،اظهارکرد: آنچه به وسیله مجموعه دانشگاهیان و مؤسسات علمی و آموزشی از آموزش و پرورش تا دانشگاه‌ها رقم می‌خورد مسئله پیشرفت علمی، گفتار و رفتار اخلاقی، بصیرت سیاسی، احساس افتخار نسبت به هویت، گسترش و ترویج مفاهیم ارزشی، حفظ روحیه امیدواری و نشاط باید باشد.

او با بیان اینکه وجود فضای انقلابی گری و تدین در دانشگاه‌ها مورد تاکید است، خاطر نشان کرد: وجود فضای انقلابی گری و تدین با اجبار و فضای امنیتی به وجود نمی‌آید، باید مدبرانه و خردمندانه زمینه را فراهم کرد تا دانشگاه مرکز تدین و انقلابی گری شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه البته تضارب آرا و وجود گرایش‌های مختلف در دانشگاه یک امر طبیعی است، همانطور که در جامعه وجود دارد؛ گفت: این تضارب آرا نباید به شکلی بشود که در تقابل با اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشد، نباید به گونه‌ای باشد که ضد انقلاب و دشمن از این تضارب آرا سو استفاده کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه رسیدن به آینده مطلوب و روشنی که پیش رو داریم، برعهده آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است، گفت: کشوری هستیم که یک درصد جمعیت جهان را داریم اما از جهت منابع بسیار غنی هستیم، چنین موقعیتی را کمتر کشوری دارد.

اوگفت: لرستان هم همین ویژگی را برخوردار است، ۲۸ درصد سنگ‌های تزئینی کشور و ۳ درصد سنگ‌های تزئینی جهان را دارد، لرستان مستعد رشد و تحول در همه زمینه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر تحول را از درون دانشگاه‌ها برای استان و کشور رقم نزنیم، به اقتدار و پیشرفت نخواهیم رسید، تصریح کرد: مؤسسات آموزش عالی در نظام اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند و انتظار می‌رود از درون این مؤسسات انسان‌هایی صبور، مجاهد، توانا و متعهد تربیت شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نهادهای مختلف دانشگاهی باید با تعامل و همکاری در این راستا حرکت کنند، یادآورشد: شورای رؤسای مراکز آموزش عالی باید شکل بگیرد و جلسات مشترک داشته باشند و به برنامه‌ها تحقق ببخشند؛ باید به نقطه‌ای برسیم که اگر یک هفته دانشگاه تعطیل شود مردم احساس کنند دچار یک کاستی و نقص شده‌اند.

او با اشاره به اینکه باید نیازهای جامعه به برنامه‌های دانشگاه‌ها گره بخورد،گفت: در لرستان ۴۸ نقطه حاشیه‌ای داریم که در این حاشیه شهرها آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، برای برون رفت از این آسیب‌ها باید چه کنیم؟ در حوزه سلامت جامعه چه راه حل‌هایی را باید پیگیری کنیم؟ این راهکارها باید از دل دانشگاه‌ها ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷۰۰ میلیارد تومان در استان طی دو سال سرمایه گذاری می‌کند، به دنبال این هستیم با دعوت از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان بیش از این مقدار را مطالبه کنیم، عنوان کرد: این امر نیازمند به طرح‌های توجیهی است که جنبه اقتصادی داشته باشد و دانش را تبدیل را به ثروت کند، این موارد باید در مؤسسات آموزش عالی رقم بخورد.

حجت الاسلام شاهرخی  بیان کرد: اگر می‌بینیم گاهی طرح‌ها به نتیجه نمی‌رسد باز هم برمی گردد به زنجیره علمی و تربیتی که در آموزش و پرورش رقم خورده تا به دانشگاه رسیده است.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مراکز حوزه‌های علمیه و… دست به دست هم دهند تا اهداف عالی محقق شود،  خاطر نشان کرد: ما در لرستان فرصت‌های شغلی نابرابر داریم، از سوی برخی افراد توصیه‌هایی داریم که بر مجاری قانون نیست، تلقی مردم این است که تبعیض دارد صورت می‌گیرد؛ در استخدام‌ها و جذب نیرو تبعیض می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه برخی ویژه خواری می‌کنند و دنبال جناح و باند هستند، گفت: بایستی همه پای کار بیاییم و معروف را ترویج دهیم و مقابل منکر بایستیم و این را تبدیل به یک گفتمان کنیم؛ همه اینها بایستی از مراکز آموزش عالی آغاز شود و رقم بخورد.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل شورای رؤسای آموزش عالی استان و شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مسائل مختلف استان در سطح مراکز علمی و آموزشی پیگیری و بررسی شود.

او تاکید کرد: کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را هم داریم که بایستی برنامه‌ها را اجرایی کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز