طرح زراعت چوب در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۳۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۵
طرح زراعت چوب در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت : پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۱۳ درصد و توزیع نهال رایگان ابزارهای تشویقی سازمان چنگل‌ها برای متقاضیان زراعت چوب است که همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، هادی قاسمی با بیان اینکه این زراعت در اراضی ملی، دولتی و اراضی شخصی اجرا می‌شود افزود: ۱۳۷هزارهکتار از اراضی ملی شناسایی شدند که جلسات بسیاری را در قالب زراعت چوب در عرصه های ملی و هم تولید نهال‌های سریع الرشد با صنایع چوب و سلولزی که مصرف کننده و متقاضیان مواد اولیه چوبی هستند، باید برگزارکنیم و تفاهم‌نامه‌هایی را با این صنایع امضا کنیم که مهمترین آن تفاهم‌نامه با صاحبان صنایع چوب خواهد بود.

قاسمی با اشاره به طرح‌های تشویقی سازمان جنگل‌ها برای متقاضیان زراعت چوب تصریح کرد: بر اساس این طرح ابزارهای تشویقی برای زارعین و متقاضیان در نظر گرفته شده است که یکی از این ابزارها توزیع نهال رایگان از گونه اصلاح نژاد شده توسط موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی با سود ۱۳ درصد و تنفس ۴ ساله، یکی دیگر از ابزارهای تشویقی سازمان جنگل‌ها است که زارعین و متقاضیان می‌توانند از هر دو ابزار نهال رایگان و تسهیلات بانکی هم استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: زراعت چوب نیاز به منابع آبی دارد و ما نمی‌خواهیم به منابع آبی کشور فشار وارد شود، بنابراین از آب‌های غیرمتعارف نظیر پساب‌های صنعتی و پساب‌های شهری استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه زراعت چوب با سطوح مختلف و گونه‌های سازگار با اقلیم در استان‌ها اجرا می‌شود به عنوان مثال، در اقلیم سردسیر و معتدل کاشت صنوبر در دستور کار قرار داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز