معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد:

میزان مرگ و میر کرونا در یزد از میانگین کشور پایین‌تر است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۵۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۶۰۴۰
میزان مرگ و میر کرونا در یزد از میانگین کشور پایین‌تر است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد گفت: میزان مرگ و میر کرونا در کشور ۵.۷ درصد و در این استان حدود ۴.۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "محمود نوری شادکام" معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد روز چهارشنبه در بازدید از بیمارستان مهریز و در جمع مسوولان این مرکز با اعلام پایئن بودن آمار مرگ و میر کرونا در استان نست به میانگین کل کشور؛ اظهار کرد: برای کاهش مرگ و میر و پیشگیری و مهار این ویروس باید همه مردم و مسوولان در کنار هم وظایف خود را طبق مقررات انجام دهند.

وی به اهمیت همکاری اقشار مختلف مردم به عنوان اساسی‌ترین نیاز و دغدغه کادر درمان برای غلبه بر کرونا اشاره کرد و یادآور شد: استفاده مکرر از ماسک، رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از حضور در جمع به خصوص در فصل پاییز نقش مهمی در کاهش بیماری دارد.

این مسوول، مراجعه زود هنگام و به موقع بیماران کرونایی به مراکز درمانی را لازم ذکر کرد و بیان کرد: اکثر بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو افرادی هستند که به موقع مراجعه نکردند و یا زمانی مراجعه کردند که قسمتی از ریه آنها درگیر شده است.

شادکام از همکاری مردم و اصناف با مسوولان در انجام وظایف قدردانی کرد و بر تداوم تعامل بیشتر و رعایت بهتر مقررات و اجرای تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در شرایط خاص کرونایی در استان ضروری ذکر کرد و بر تداوم آن تاکید کرد.

نظر شما
پرونده ویژه