استاندار یزد:

سختگیرانه‌تر از مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کردیم/ برای مقابله با کرونا هیچ کم کاری نکرده‌ایم

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۶۳۷۵
سختگیرانه‌تر از مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کردیم/ برای مقابله با کرونا هیچ کم کاری نکرده‌ایم
استاندار یزد با تقدیر از فعالیت خبرنگاران استان در دوران کرونا گفت: در اتخاذ تصمیم و اعمال محدودیت‌های کرونا بسیار سختگیرانه‌تر و پیش‌تر از ستاد ملی کرونا عمل کرده‌ و هیچ گونه کمک کاری در این باره نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "محمدعلی طالبی" امروز چهارشنبه ۲۱ آبان با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در سلسله نشست‌های خبری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان از عملکرد خبرنگاران و فعالان رسانه استان در این مقطع حساس تقدیر و تشکر کرد.

طالبیدر پاسخ به گلایه برخی از گروه‌های جامعه در رابطه با تصمیمات و محدودیت‌های کرونایی اتخاذ شده در استان، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آمار بالای مبتلایان کرونا در استان به شرایط و ویژگی‌های استان و آمار بالای ترددها در استان به دلیل جایگاه جغرافیایی آن است.

استاندار یزد با اشاره به سرانه بالای امکانات درمانی استان یزد در کشور اظهار کرد: قاعدتاً این امکانات بالا باعث شناسایی و بستری بالای بیماران در استان شده است و همانطور که در موج اول بیماری نیز استان یزد دومین استان به لحاظ شناسایی بیماران به شمار می‌رفت.

وی در همین زمینه افزود: با توجه به آمار بالای شناسایی بیماران ولی با مدیریت انجام ش هد در ادامه شاهد کاهش شدت بیماری در استان بودیم.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا استان یزد تصمیمات اتخاذ شده در استان را جزو سخت گیرانه‌ترین تصمیمات خواند و گفت: هم‌اکنون شاهد تعطیلی اصناف و کاهش ساعت فعالیت آنها از سوی ستاد ملی کرونا از ۲۰ آبانماه در کشور هستیم در حالی که استان یزد از سه هفته قبل این سیاست را اتخاذ کرده است.

طالبی همچنین در ادمه تصریح کرد: در رابطه با محدودیت ترددها در استان نسبه به کشور سختگیرانه‌تر اقدام کرده‌ایم و معتقدیم در مقابله با کرونا هیچ گونه کم کاری صورت نگرفته است و هر پیشنهادی که تاکنون  از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام شده، مصوب و ابلاغ شده است.

استاندار با اشاره به محدودیت‌های ترددی ابلاغی به شهرهای بحرانی از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در حالی این ترددها واجد شرایط پنج شهرستان یزد بود ولی در استان این محدودیتها را به تمام شهرستانها ابلاغ کردیم تا بتوانیم مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری در استان شویم.

طالبی در رابطه با امنتاع نکردن برخی دستگاه‌ها به ویژه بانکها که با تعطیلی آنها شاهد برگشت خوردن چک‌های مردم و گلایه‌هایی از سوی آنها شده است نیز اظهار کرد: پیگیر تسهیلات قرض الحسنه برای اصناف که همکاری خوبی در زمینه مصوبات ستاد استان داشتند هستیم ولی در رابطه با بانکها نظر به یکپارچگی سیستم بانکی گاهاً شاهد برگشت چکهای استان در سایر نقاط کشور هستیم ولی از انجام هرگونه حمایتی که قابل انجام باشد برای بخش‌های آسیب دیده از جمله اصناف دریغ نخواهیم کرد.

استاندار یزد در پایان عملکرد هلال احمر استان را نیز ستودنی خواند و گفت: در حالی که در مقطعی ماموریت هلال احمر در سراسر کشور در رابطه با موضوع کرونا به اتمام رسیده بود خوشبختانه در استان شاهد تدوام فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر و اوج همکاری این بخش بودیم که جای قدردانی دارد.

نظر شما