نماینده ولی فقیه در کردستان؛

ورزش کردن ذهنیت آدم را در جهت مثبت و مفید ارتقا می دهد/ ورزش کردن به نوعی عبادت است

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۰:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۶۶۳۰
ورزش کردن ذهنیت آدم را در جهت مثبت و مفید ارتقا می دهد/ ورزش کردن به نوعی عبادت است
حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان استان به منظور بررسی وضعیت دو حوزه ورزش و جوانان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اهمیت ورزش در بالا بردن سلامت جامعه و نشاط افراد اجتماع را مهم دانست و افزود؛ با شیوع ویروس کرونا اهمیت ورزش کردن و مبارزه با این ویروس به وسیله فعالیت های ورزشی برای افراد مشخص شده است.
 
وی تصریح کرد؛ باید به ورزش نگاه حرفه ای داشته باشیم و در کنار آن نشاطی که در ورزش کردن هست باید حفظ شود و از ورود حواشی به آن جلوگیری کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به این موضوع که ورزش یکی از اصول اساسی سلامت است و این موضوع انکارپذیر نیست گفت؛ اما باید بعد قهرمانی، پهلوان پروری و همچنین اخلاق مداری آن حفظ شود.
 
وی ادامه داد؛ باید میادین ورزشی ما با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عجین باشند تا موجبات پیشرفت جامعه از این طریق فراهم شود.
نماینده ولی فقیه اظهار داشت، ورزش کردن ذهنیت آدم ها را در جهت مثبت و مفید آن ارتقا می دهد و به نوعی عبادت محسوب می شود.
 
حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این دیدار به ارتقاء زیرساخت های ورزشی استان کردستان به همت مسئولان دولتی و حمایت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اشاره کرد و گفت؛ خوشبختانه در زمینه پیشرفت زیرساخت های ورزشی توانسته ایم از رتبه 29 کشور به رتبه 13 کشور ارتقاء پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به حضور تیم های کردستانی در لیگ های مختلف کشوری ورزشکاران کردستانی را سرشار از استعداد بیان کرد و گفت؛ حضور تیم های فوتبال وچان بانوان کردستان، والیبال راه یاب ملل، هندبال کیمیاکاشت کردستان، فوتبال آوالان کامیاران، کاراته بانوان و آقایان، بسکتبال بانوان و چندین تیم دیگر در لیگ های مختلف نشان از شایستگی آنها دارد.
 
جولائی ادامه داد؛ درخشش ورزشکاران رده های پایه استان کردستان در دو دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور و کسب جایگاه دهم و هشتم در میان استان های برخوردار و دارای کلان شهر همچون تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و ... از وجود استعدادهای نهفته زیادی در میان نوجوانان این استان حکایت دارد.
 
وی افزود؛ دستگاه ورزش و جوانان استان کردستان با وجود تمامی کمبودها از لحاظ امکانات و زیرساخت ها توانسته سالانه میزبان بیش از 60 مورد مسابقات قهرمانی کشور و منطقه ای باشد که با همت هیات های ورزشی و مجموعه ورزش و جوانان استان بیشتر این میزبانی ها در شهرهای کوچک و مرزی بوده است.
 
مسئول ورزش و جوانان کردستان گفت؛ به همت مجموعه کارکنان ورزش و جوانان کردستان و هیات های ورزشی سطح استان و تلاش قهرمانان و ورزشکاران سال گذشته شاهد حضور بیشتر از 250 مورد ورزشکاران کردستانی در اردوهای تیم ملی رشته های مختلف کشور بودیم.
 
جولائی مشکل اساسی حوزه ورزش استان را عدم حمایت های مالی نهادهای تولیدی و کارخانجات سطح استان و نبود اسپانسرهای مالی تیم ها و ورزشکاران کردستانی عنوان کرد و گفت؛ منابع مالی دولتی محدوده بوده و مطمئنا اگر مشکلات مالی و کمبود بودجه بر سر راه ورزشکاران کردستانی نباشد شاهد درخشش هرچه بیشتر آنها در میادین مختلف خواهیم بود.
 
وی به افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان کردستان از یک مورد در سال 92 به عدد بیش از 55 مورد در سال 99 اشاره کرد و افزود؛ خوشبختانه جوانان کردستانی ثابت کرده اند که در صحنه های کمک و یاری همواره در کنار مردم بوده اند و کسب رتبه برتر سمن های جوانان کردستان در برگزاری رزمایش همت جوانانه و کمک مومنانه تاییدی بر این ادعا است.
 
گفتنی است؛ در پایان این دیدار تابلوی یادبود دستگاه ورزش و جوانان کردستان که مزین به شعار هفته تربیت بدنی با مضمون "ایران همدل ، ایران فعال" بود از سوی حامد جولائی به نماینده ولی فقیه در کردستان اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز