استاندار یزد:

اولین بیمارستان بحران کشور در یزد راه اندازی می‌شود/ برای حمایت از اصناف در استان برنامه داریم

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۵:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲۲
اولین بیمارستان بحران کشور در یزد راه اندازی می‌شود/ برای حمایت از اصناف در استان برنامه داریم
استاندار یزد در نشست خبری ستاد کرونا با بیان ثبات روند ابتلا به بیماری کرونا در استان، گفت: علاوه بر طرح های حمایتی دولت در سطح استان برای حمایت از صناف و مشاغل آسیب دیده برنامه داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "محمدعلی طالبی" استاندار یزد پیش از ظهر امروز  شنبه 24 آبان در گفتگو با خبرنگاران از سلسله نشست‌های خبری ستاد پیشگری و مقابله با بیماری کرونا در استان یزد، با بیان اینکه خوشبختانه روند ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر به ثبات رسیده است، اظهار کرد: ثبات فعلی نشان دهنده کنترل و کند شدن شیب تند صعودی در هفته های گذشته و همچنین بیانگر این است که محدودیت‌های اخیر جواب داده است.

استاندار یزد با تقدیر از همراهی مردم در رعایت محدودیت‌های کرونای در استان، عنوان کرد: اگر همچنان بتوانیم با کمک مردم و بویژه اصناف همچون روزهای اخیر  بتوانیم برنامه های استانی و ستاد ملی را اجرا کنیم امیدوار هستیم طی هفته‌های پیش رو کاهش آمار مبتلایان آغاز شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان، با تشریح نمود رعایت مردم در افزایش پروتکلهای بهداشتی است، اظهار کرد: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین در مبحث ماسک زدن شاهد افزایش آمار رعایت و دقت مردم هستیم.

وی افزود: در ابتدای موج سوم کرونا در استان تقریبا 50 درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کردند در حالی که  اکنون به بالای 70 درصد رسیده است. این آمار خوبی است و بیشتر شدن این روند در جهت کاهش آمار استان امیدوار کننده است.

استاندار یزد همچنین با اشاره به برگزاری آخرین جلسه ستاد ملی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا که صبح امروز پیش از جلسه خبری برگزار شده است، گفت: در جلسه صبح امروز طرح جدیدی برای اعمال محدودیت ها در کشور مصوب شد که از روز شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. جزئیات مصوبه جدید طی روزهای آتی هفته اعلام خواهد شد

طالبی تصریح کرد:در  کلیات مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، کشور تقسیم بندی جدیدی در سه قسمت یزد قرمز. نارنجی خواهد داشت و  محدودیت‌ها بر مبنای آن تعیین و اجرا خواهد شد.

خود را موظف به حمایت از اصناف میدانیم

استاندار یزد در ادامه این جلسه در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا در رابطه با برنامه‌های استانداری یزد و دولت در حمایت از مشاغل و اصناف آسیب دیده استان، پاسخ داد:علاوه بر اصناف برای مشاغلی همچون آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی که دچار محدودیت‌های کرونایی شده اند دولت طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ی را مدنظر داشته و امروز طرح‌های در حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی مطرح شده است.

وی در همین زمینه با اشاره به تسهیلات دولت در مرحله قبل، عنوان کرد: در استان هم علاوه بر تسهیلات ملی که برای آسیب دیدگان کرونا منظور شده بود ما با همکاری های که صورت گرفت تسهیلات قرض الحسنه ی را برای اصناف گذاشتیم.

طالبی در ادامه توضیح داد: با توجه به همکاری خیلی خوبی که اصناف در مقاطع مختلف داشتند سعی کردیم کمترین ضرر به اصناف وارد بشود. بعنوان مثال باید ذکر کنم در حالی که فعالیت برخی اصناف در شرایط قرمز باید تعطیل باشند ما برای آن ها فعالیت محدود ساعتی گذاشتیم تا آسیب نبینند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان تاکید کرد: تا جایی که امکان داشته حمایت‌های لازم را داشتیم و خود را موظف میدانیم پیگیری های لازم را درسطح ملی و استان از اصناف انجام بدهیم.

اولین بیمارستان بحران کشور در یزد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت

طالبی در ادامه با اشاره به تعمیر و بهسازی ساختمان قدیم بیمارستان شهید رهنمون به عنوان بیمارستان بحران در استان، بیان کرد: این ساختمان قرار بود جهت ساخت تاسیسات بیمارستان جدید تخریب شود که با شیوع بیماری کرونا و نیاز به افزایش تخت، تصمیم گرفتیم با بهسازی این ساختمان بعنوان یک کار ماندگار برای سال‌های بعد، فرصت مناسبی برای برطرف کردن کمبود تخت‌های استان در مواقع بحرانی انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه ابتدا فکر می‌کردیم پروژه کوتاه مدتی خواهد بود، ادامه داد: با شروع پروژه متوجه شدیم بحث مقاوم سازی یک نیاز جدی برای ساختمان مورد نظر است و هم اکنون به صورت جدی و چند شیفت پیگیری و تعمیرات ساختمان در حال انجام است.

استاندار یزد با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی اولین بیمارستان بحران کشور در استان یزد طی چند ماه آینده تاکید کرد: برای ساخت بیمارستان بحران مشکلی در جهت تامین اعتبار در استان نداریم.

تمام بیمارستان های استان به دستگاه اکسیژن ساز تجهیز شدند

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اشاره به وجود مشکلات و کمبودهای پزشکی در استان طی هفته های گذشته و تلاش برای مرتفع شدن نیازهای استان، اعلام کرد: یک کار بزرگ که در استان در حال اتفاق افتاده است دستگاه اکسیژن ساز برای همه بیمارستان های استان تامین و تجهیز آن صورت گرفت.

وی همچنین اعلام کرد: علاوه بر دستگاه اکسیژن ساز، برای برخی از بیمارستان‌ها منابع ذخیره اکسیژن مایع تامین شده است.

طالبی با اشاره به دادن تذکرات لازم در برابر تخلفات برخی ادرات و مراکز درمانی در رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: ولی براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی وضعیت خدمات درمانی بهتر از گذشته شده و مجددا ارزیابی خواهیم داشت تا در صورت وجود مشکلی به صورت جدی و برخورد صورت خواهد گرفت.

درخواست مجوز تامین نیروی کادر درمانی استان را از وزارت بهداشت انجام داده‌ایم

استاندار یزد با بیان وجود کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان هم در بخش پزشکی و پرستاری و بهداشت در دوران کرونا اعلام کرد درخواست‌های متعددی را از وزارت بهداشت در جهت صدور مجوز تامین نیرو داشته‌ایم که امیدوار هستیم مورد موافقت قرار گیرد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در رابطه با محدودیت‌های تردد گفت: بعد از ۱۰ روزی که طبق تصمیم ستاد ملی محدودیت‌های شدیدی ایجاد شد، محدودیت‌های جدید براساس دستورات ستاد استانی مورد نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق مصوبه جدید ستاد ملی و براساس تقسیم بندی های جدید محدودیت های ترددی جدید هم وضع خواهد شد.

استاندار یزد در پاسخ به سوالی در رابطه با تعطیلی بانک‌ها و برگشت‌ خوردن برخی چک ها اظهار کرد: در سطح ملی درخواست کردیم تا برای افرادی که چک دارند تسهیلاتی ایجاد شود که متاسفانه به خاطر سامانه یکپارچه بانکی اعلام شد چنین چیزی امکان ندارد و به همین دلیل در دور جدید محدودیت‌ها در مورد فعالیت بانک‌ها اجازه داده شد تا مردم بتوانند امور بانکی خود را انجام بدهند.

واحدهای صنعتی متعهد به مسائل اجتماعی را به مردم معرفی می‌کنیم

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در رابطه با مشکلات موجود در حوزه دارو، بیان کرد: با پیگیری مستقیم با وزارت بهداشت، بخشی از مشکلات دارویی حل شده و بخش دیگری در حال حل شدن است تا انشالله مشکل دارویی نداشته باشیم.

طالبی در خصوص فعالیت و همکاری صنایع و معادن استان در دوران کرونا اعلام کرد: در مسائل اجتماعی بسیار جدی هستیم و اجازه نخواهیم داد که واحدهای صنعتی و معدنی از بار مسئولیت اجتماعی در آن شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا شانه خالی کنند

استاندار یزد با ابراز خرسندی از فعالیت داوطلبانه برخی واحدهای صنعتی استان در جهت برطرف کردن مشکلات و کمبودها، عنوان کرد: قطعا برای استحضار مردم صنایع و واحدهای اقتصادی که در دوران کرونا همراه و همگام بودند و چه گروه‌های نبودند در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

از طرح هنرمندان برای ادامه فعالیت حمایت می‌کنم

طالبی با اشاره به ایجاد محدودیت‌ها و مشکلات برای فعالین حوزه‌های گردشگری و هنری اظهار کرد: تسهیلات کم بهره‌ی برای این اقشار که درآمدشان قطع شده است در نظر گرفتیم.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در رابطه با مشکل فعالیت هنرمندان در دوران کرونا اظهار کرد: خیلی دوست داشتم که خود مجموعه هنرمندان در حوزه های مختلف طرحها و انتظارات خودشان را ارائه کنند و بعنوان استاندار یزد قول همکاری و حمایت لازم از طرف استانداری خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز