سخنگوی ستاد استانی کرونا البرز عنوان کرد:

کنترل کرونا با رعایت ۹۰ درصدی مردم/ به اماکن پرازدحام نروید

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۹:۲۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۷۸۱۰
کنترل کرونا با رعایت ۹۰ درصدی مردم/ به اماکن پرازدحام نروید
سخنگوی ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه در پیشگیری از کرونا استفاده ماسک از خانه تا خانه بسیار مهم است البرز گفت : اگر بالای 90درصد افراد جامعه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند می توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر علیرضا سلیمانی اظهار کرد: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد.

وی افزود: رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل  توصیه می شود تجمع نداشته باشیم و در جاهای شلوغ و پرازدحام حضور پیدا نکنیم.

این مسئول با تاکید براینکه  بهداشت دست در پیشگیری از کرونا بسیار مهم  است گفت:برای استفاده از دستکش توصیه این است از آن برای کار مشخص در یک زمان مشخص استفاده شود.

وی تصریح کرد:  به طور مثال در پمپ بنزین  دستکش  استفاده کرده را بعد از  اتمام کار در سطل زباله بیاندازیم و از آن محیط خارج ‌شویم و دست خود را ضدعفونی می کنیم اما اینکه ما از صبح تا شب  همه کارها را با دستکش انجام دهیم ،به موبایل دست بزنیم ورانندگی کنیم و غیره به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 دکتر سلیمانی در پایان تاکید کرد : بارعایت سه اصل  ماسک، رعایت فاصله  اجتماعی و شست و شوی مکرر دستها می توانیم از بروز بیماری کرونا،  آنفولانزا و هر بیماری تنفسی دیگر که در این فصل سال که شیوع بیشتری دارد جلوگیری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز