شهردار:

معابر یزد نیازمند مناسب‌سازی برای همه شهروندان است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۷۹۶۲
معابر یزد نیازمند مناسب‌سازی برای همه شهروندان است
شهردار یزد با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان یک کار نمایشی نیست، گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از معابر یزد نه تنها برای گروه‌ سالمندان و معلولان بلکه باید برای آحاد شهروندان مناسب سازی شود که این مهم به شکل ویژه در دستور شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "جمال‌الدین عزیزی" شهردار یزد روز یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی معابر ، افزود: شهر یزد نیازمند بازنگری در فعالیت‌های انجام شده در حوزه عمران شهری به ویژه مناسب سازی معابر است و امر تنها به مناسب سازی معابر برای معلولان و سالمندان محدود نمی شود.
وی با تشریح اقداماتی که برای مناسب سازی مسیر گردشگری یزد برای معلولان شده، اظهار داشت: تلاش ما این است که به جز مسیر گردشگری، در سایر مناطق شهر نیز مناسب سازی به شکل مطلوبی برای معلولان انجام شود.  
عزیزی ، مسئولیت برنامه ریزی و ابلاغ کار مناسب سازی را به معاون عمرانی و ‌نماینده شهردار در ستاد مناسب سازی سپرد و تصریح کرد: هر نوع مجوزی برای اجرای مناسب سازی نیاز بود، صادر شود.
وی همچنین از شهرداران منطقه ۲ و بافت تاریخی یزد همکاری ویژه در اجرای پروژه مناسب سازی معابر را خواستارشد.
عزیزی با تاکید بر اینکه اطمینان دارم همکاران ما به اهمیت موضوع مناسب سازی معابر واقف هستند، ادامه داد: یزد از سوی ستاد ملی مناسب سازی در کشور به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شده و باید حافظ این جایگاه باشیم.
وی  از کارکنان و پیمانکاران مناسب سازی معابر شهری یزد انجام کار ماندگار و با کیفیت را خواستار شده و اظهار داشت: هدف ما از مناسب سازی معابر این است که یک فرد اعم از معلول یا فرد به ظاهر سالمی که با مشکلات جسمی مواجه است، بتواند به سهولت در سطح شهر تردد کند.
وی  با اشاره به دومین جشنواره گردشگری معلولان در استان گفت: به منظور مناسب سازی معابر شهری برای معلولان و سایر عابران پیاده، امسال طرح هفت‌خوان توسط شهرداری یزد در دست اجراست  و در یک دوره زمانی یک ماهه، مسیر گردشگری میدان همافر تا مسجد جامع مناسب سازی می شود.
عزیزی ادامه داد: طرح یاد شده  از مدرسه دانش آموزان استثنایی در میدان همافر آغاز می شود و تا مسجد جامع به عنوان یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی یزد به طول ۵.۲ کیلومتر ادامه می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز