ارتقای تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای آذربایجان‌غربی در آینده‌ای نزدیک

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۵۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۸۱۵۹
ارتقای تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای آذربایجان‌غربی در آینده‌ای نزدیک
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از ارتقای تکنولوژی اینترنت همراه ۴۰۶ روستای استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که برای آن تلاش های قابل توجهی در روستا های آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود:بیش از یک هزار و ۸۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که ۷۵ درصد آنها را شامل می شود به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال جاری زیرساخت ارتباطی تمام ۲ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی ‌اطلاعات متصل می‌‌شوند‎.

جلیلی نژاد با اشاره به طرح برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور به تلفن همراه که در استان آذربایجان‌غربی اجرایی شد،گفت: پس از اجرای این طرح بزرگ که تلفن های ثابت روستایی به بستر تلفن همراه تبدیل شدند،بحث ارتقاء دیتای این سایت ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دستور ارتقاء تکنولوژی ارتباطی ۴۰۶ روستا به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آذربایجان‌غربی با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتور های ارتباطی صادر شده ودر دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود:برای تامین زیرساخت های آموزشی شهر و روستا تمام مدارس شهری و ۹۰ درصد مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

جلیلی‌نژاد به حمایت وزارت ارتباطات از فعالین حوزه فاوا با ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال تصریح کرد:این تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده و برای تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: وجوهی که پراخت می شود برای حمایت از تحقیقات، طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال آفرینی و یا صادرات کالا و خدمات اختصاص یافته تعلق می گیرد.

قبل از این دیدار در نشستی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و نمایندگان انجمن دفاتر پیشخوان دولت مشکلات این حوزه بررسی شد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در این نشست طی تماس تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر تسریع الکترونیکی شدن خدمات دستگاه های اجرایی و برون سپاری آن تاکید کرد.

وی دغدغه ها و مشکلاتی در خصوص زیرساخت های ارتباطی استان مطرح کرد که در برنامه های اجرایی آتی استان قرار گرفت.

نظر شما