شیوع کرونا، اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دوچندان کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۵۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۳
شیوع کرونا، اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دوچندان کرد
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای آذربایجان‌‌غربی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد:با شیوع کرونا اهمیت فعالیت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر نمایان شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، در نهمین نشست شورای راهبردی حوزه فاوای استان که با حضور محمد علیپور رحمتی نماینده مردم شهرستان های ماکو،چالدران، شوط و پلدشت درمجلس شورای اسلامی برگزار شد، جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات استان اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در بحث پوشش جمعیتی تلفن همراه جزو استان های برتر کشور است.

وی با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات برای کاهش شکافت دیجیتالی بین شهر و روستا تصریح کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی طبق برنامه ششم توسعه از وظایف وزارت ارتباطات است که در دوسال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و در حال تکمیل است.

جلیلی نژاد استفاده حداکثری از اعتبارات توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) را خاطرنشان کرد و افزود: پوشش ارتباطات روستایی تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاها را شامل می شود که تا کنون ۷۳ درصد آن در روستاهای آذربایجان غربی محقق شده است.

وی از برگردان شدن سایت‌های تلفن ثابت روستایی(GSM) و رومینگ بین اپراتورها به عنوان شاخص ترین اقدامات ارتباطی در سال گذشته خبر داد و گفت: طی سالهای اخیر وزارت ارتباطات به دنبال افزایش زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوده که در این راستا از سال ۹۶ تاکنون ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۱۱ برابر شده است که در حال حاضر یک سوم این ظرفیت زیر بار است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان‌غربی اختصاص ۱۰۰ گیگا بایت اینترنت رایگان به مشترکین و رایگان شدن استفاده از سامانه های آموزشی دانشگاه‌ها و شبکه شاد، ارسال رایگان پیامک عمومی از طرف وزارت بهداشت، درمان وعلوم پزشکی، تخصیص ۲۰ گیگابایت اینترنت معلمین را از اقدامات وزارت ارتباطات از شیوع ویروس کرونا  برشمرد.

جلیلی نژاد با تشریح وضعیت فعلی ارتباطات چهارشهرستان ماکو، چالدران، شوط و پلدشت عنوان کرد:روستاهای شهرستان پلدشت با ۹۵ درصد، ماکو با ۸۰ درصد، شوط با ۹۴ درصد دارای پوشش ارتباطی مطلوبی هستند و تنها در چالدران با ۴۱ درصد پوشش اینترنت روستایی مواجه هستیم که در این شهرستان با ارتقای ۱۴ سایت همراه اول و یک سایت ایرانسل و در بحث اینترنت ثابت روستایی ۶۷ روستا در برنامه قرار دارد که اعتبار آنها از طریق طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) تامین شده و به اپراتورها ابلاغ شده است.

محمد علیپور رحمتی نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در این حوزه اظهار کرد:ب ا شیوع کرونا اهمیت فعالیت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر نمایان شد.

وی افزود:امروزه نیازمندیهای مردم بیشتر در فضای مجازی و در بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می گیرد به همین دلیل این بستر به یکی از مطالبات اصلی مردم در شهرها و روستاها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد:زیرساخت های ارتباطی برخی از روستاهای حوزه انتخابی من پاسخگوی نیازهای مردم نیست و این موضوع باید در اسرع وقت با تعامل همه مسئولین مربوطه در استان مرتفع شود.

نمایند مردم ماکو ، چالدران،شوط و پلدشت قول مساعد برای رفع برخی از موانع بومی را که توسط دستگاه های اجرایی شهرستان ها برای توسعه اپراتورها به وجود آورده اند را قابل حل دانست و قول مساعد برای رفع این موانع را داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز