مسابقه کتابخوانی انس با یار مهربان در کردستان برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۱:۰۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱۷
مسابقه کتابخوانی انس با یار مهربان در کردستان برگزار می شود
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ازبرگزاری مسابقه کتابخوانی انس با یار مهربان در مدارس با نیازهای ویژه کردستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر ضرورت واهمیت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب وکتاب خوانی این مسابقات از تاریخ 24 تا 29 آبان در بستر فضای مجازی شاد برگزار می شود.

رنجبربا بیان اینکه سهم کتاب در انتقال دانش، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است، عنوان کرد:  دوستی با کتاب، گسترش فرهنگ و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیش‌تر کتاب‌های درسی و غیر درسی ، کمک به رشد تخیل ، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش آموزان از اهداف برگزاری این مسابقات است .

وی افزود: کتاب‌های «قصه‌های شیرین مادربزرگ»، کتاب صوتی «فرزندان ایرانیم»، »گاهی»، «به من نگو استثنایی» و «وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می ‌شود» از عناوین معرفی شده به دانش آموزان جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی است .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این مسابقات دانش آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی ، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویر سازی ، چکیده نویسی وکتاب خوانی شرکت می کنند .

وی با بیان اینکه تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است، افزود: گرایش به مطالعه یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه در جوامع به شمار می‌رود.

رنجبراظهارکرد: موضوع کتاب های انتخابی برای دانش آموزان باید ملموس ،عینی ، کاربردی وبه محیط زندگی آنان نزدیک باشد .

وی در ادامه بیان کرد: مسابقه کتاب خوانی به عنوان وسیله ای مؤثر برای ایجاد رغبت بیشتر و عادت دادن کودکان ونوجوانان به مطالعه می باشد و انتخاب کتابهای مفید و جذاب انگیزه دانش آموزان  را برای شرکت در این مسابقات را بیشتر می کند.

رنجبر گفت: یکی از مهم ترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش آموزان که سرمایه های عظیم جامعه محسوب می شوند کتاب است وترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه وارتقای دانش،آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز