کارگاه عظیم گازرسانی جهش به سوی پویش سبز در استان کردستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۱:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۸۵۵۴
کارگاه عظیم گازرسانی جهش به سوی پویش سبز در استان کردستان
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان وضعیت گازرسانی استان را این گونه تشریح کرد : گاز طبیعی از سال 1371 به استان سرسبز ، کوهستاتی و زیبای کردستان وارد گردید و تا کنون جمع کل شبکه های اجراء شده گازطبیعی در بخش شهری و روستایی استان کردستان 11 هزار و200 کیلومتر می باشد که تاکنون 11 هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع گاز در سطح استان کردستان اجرا گردیده که 7 هزار و 800 کیلومتر در روستاها و 3 هزار و 400 کیلومتر در شهرها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، احمد فعله گری سبز شدن استان کردستان را هدف غائی ذکر کرد و گفت : کارگاه عظیم گازرسانی در استان فعال است و برای حرکت در جهت  هدف استراتژیک پویش سبز برنامه ریزی مدون و منظمی تدوین گردیده و در راستای تحقق این هدف استراتژیک هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان به مرز 98 درصد رسیده است.

وی افزود : عزم و اراده دولت تدبیر و امید و همکاران پر تلاش این شرکت  برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در کردستان به ویژه نقاط مرزی بسیارچشمگیر بوده و با شروع فعالیت این دولت  649 روستا گازدار بود که از سال 92 تا پایان مهرماه سال 1399 تعداد 689  روستا  به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل که تعداد 37 روستا در هفته دولت سال جاری و 4 روستا به مناسبت هفته دفاع مقدس گازدار شده اند ، با احتساب این موارد تعداد روستاهای بهره ‌مند از گاز طبیعی در استان کردستان از 1338 روستا گذر کرد.

فعله گری یادآور شد  : با مقایسه تعداد روستاهای گازدار قبل و حال  دولت تدبیر و امید رشد  105  درصدی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم روستایی و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  در ادامه سخنانش به رشد بسیار بالای ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی اشاره کرد و اظهار داشت : درابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید درصد نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی کردستان 44 درصد بود که با تلاش های صورت گرفته این ضریب هم اکنون 93 درصد است  که نشان از رشد 111 درصدی نفوذپذیری در این بخش دارد.

وی در پایان توضیحاتش بیان کرد : با افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی که 93 درصد و جمعیت شهری که 100 درصد می باشد و با ضریب نفوذ کل 98 درصد ،  استان کردستان بعنوان استان سبز لقب گرفته است.   

لازم به ذکر است تا پایان سال جاری تعداد روستاهای گازدار استان کردستان از مرز 1400 مورد گذر خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز