تعداد جان‌باختگان کرونا اردبیل به ۸۶۷ نفر رسید

تشدید بحران کرونا در استان / رکورد فوتی های کرونایی شکست

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۲:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۸۶۲۵
تشدید بحران کرونا در استان / رکورد فوتی های کرونایی شکست
وضعیت بحرانی و صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از افراد بستری مبتلا به کووید.۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش برنا،بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در اوایل مردادماه امسال با ۱۷ فوتی به ثبت رسیده بود.

روز گذشته، در ادامه روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، رکورد بستری روزانه افراد مبتلا به کرونا نیز با بستری شدن ۱۱۳ نفر شکست ولی این آمار در شبانه‌روز گذشته با کاهش یافته و به ۶۸ بستری جدید رسید.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۸۰ فرد مبتلا به کووید.۱۹ به صورت همزمان در مراکز درمانی استان در حال مداوا هستند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۸۶۷ نفر رسیده است.

وی با اشاره به ترخیص ۵۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: هم‎اکنون ۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده، سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسئول نشان می‌دهد که این استان در مرحله پیک سوم شیوع کرونا قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

 

نظر شما