ثوری رئیس فدراسیون بوکس:

نوجوان ۱۲ ساله اهل ماکو، یکی از استعدادهای بوکس ایران و آسیا شناخته‌شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۵:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۸۶۴۷
نوجوان ۱۲ ساله اهل ماکو، یکی از استعدادهای بوکس ایران و آسیا شناخته‌شد
رئیس فدراسیون بوکس گفت: «سهند نجفی» نوجوان اهل شهرستان ماکو یکی از ۱۵ استعداد برتر بوکس ایران و مورد تایید کنفدراسیون بوکس آسیا شناخته شده‌است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس گفت: در راستای کشف و پرورش استعدادهای رشته بوکس در سراسر کشور، با تمام مربیان و ورزشکاران در استان‌های مختلف بخصوص استان‌های بوکس‌خیز در ارتباطیم و بوکس را در سراسر کشور زیر نظر کمیته استعدادیابی رصد می‌کنیم و در این خصوص در هر استان ۵ یا ۶ بوکسور مستعد را که دارای قابلیت و استعداد خاص در این رشته هستند را شناسایی کرده‌ایم.

وی گفت: «سهند نجفی» بوکسور نوجوان اهل شهرستان ماکو یکی از استعدادهاییست که بعد از بارگزاری تصاویر و فیلم‌های تمریناتش در سایت فدراسیون، به کنفدراسیون بوکس آسیا و فدراسیون جهانی این رشته معرفی کردیم که با نظر کارشناسان، این بوکسور نوجوان ۲ بار در سایت کنفدراسیون بوکس آسیا به‌عنوان استعداد این رشته معرفی شد و بی‌شک با ادامه تمرینات می‌تواند در آینده به یکی از ستارگان بوکس دنیا نیز تبدیل شود.

رییس فدراسیون بوکس اضافه کرد: تمرینات نجفی را زیرنظر داریم و با مربیان و والدین وی در ارتباطیم و در خصوص این استعداد بوکس، روز گذشته با «پورایراندوست» مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و هیات بوکس  این استان رایزنی کرده‌ایم تا بیش از گذشته از وی حمایت شود.

ثوری گفت: بعد از پایان اپیدمی کرونا، نخبگان نوجوان و استعدادهای رشته بوکس را به اردوهای انگیزشی دعوت خواهیم کرد تا بیش از گذشته بتوانند در این رشته شکوفا شوند.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون از آذربایجان‌غربی، «سهند نجفی» برترین استعداد بوکس است و مجموعا از سراسر کشور ۱۵ بوکسور با استعداد در سطح آسیا مطرح شده‌اند.

رییس فدراسیون بوکس در خصوص آخرین وضعیت تیم‌ملی برای حضور در المپیک گفت: اردوی چهارم تیم ملی بوکس بزرگسالان با تمام سختی‌ها بدلیل شیوع کرونا در حال برگزاریست و ورزشکاران کشورمان از آمادگی خوبی برخوردار هستند و خردادماه سال آینده در مرحله دوم مسابقات گزینشی المپیک حضور خواهندیافت و «حسین دانشور» و «محمد عزیزی» نمایندگان بوکس استان آذربایجان‌غربی در این اردو هستند.

سایت کنفدراسیون بوکس آسیا چندی پیش به معرفی «سهند نجفی» بوکسور نوجوان اهل ماکو پرداخت و درباره وی نوشت:

استعداد جدید بوکس ایران «سهند نجفی» در سال ۲۰۰۸ متولد شد، او ۱۲ ساله است اما بیش از دو سال تجربه بوکس دارد. این استعداد نوجوان هر روز تمرین می‌کند و از ورزش رزمی محبوب ما که بخشی از زندگی او است لذت می‌برد. او آماده است تا در ماه‌های آینده در میان رقابت‌های نوجوانان رقابت کند.

سهند نجفی ۱۲ ساله در شهر ماکو در استان آذربایجان‌غربی، در یک دره کوهستانی نزدیک مرز ترکیه زندگی و تمرین می کند. وزن او بعد از جلسات تمرینی فشرده ۴۲ کیلوگرم است ، به این معنی که سهند نجفی می تواند در آینده در مسابقات رسمی ۴۳ کیلوگرم نوجوانان به رقابت بپردازد.

مربی سهند نجفی برادر او سینا نجفی در ماکو است که احساس می‌کند خویشاوند بسیار جوان او می تواند در رویدادهای ملی آینده بدرخشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز