مشهد؛ میزبان دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۹:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۷
رییس هیات هندبال خراسان رضوی گفت: فدراسیون هندبال با تقاضای میزبانی تیم اشتادسازه مشهد برای دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور موافقت کرده و در صورت موافقت ستاد کرونا خراسان رضوی این مسابقات در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا علیزاده در خصوص وضعیت هیئت هندبال خراسان رضوی اظهار کرد: اجرایی کردن تقویم فدراسیون هندبال در دستور کار قرار دارد، اما شیوع کرونا مسابقات استانی را تحت تاثیر قرار داده و منتظر دستور ستاد کرونای استان هستیم تا برای مسابقات برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری نیز در دستور کار قرار دارد و در حال برگزاری ۵۶ ساعت دوره آموزشی درجه دو مربی‌گری هستیم. هیات هندبال از شهریه‌ دوره‌های آموزشی درآمدی ندارد و تمام شهریه آن صرف حق‌الزحمه اساتید و فدراسیون هندبال به عنوان میزبان برگزاری دوره‌ها می‌شود، شهریه این دوره نیز دویست هزار تومان بود.

رییس هیات هندبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال تکمیل چارت مدیریتی هیات هندبال هستیم و افراد مدنظر خود را به اداره کل ورزش‌وجوانان معرفی کرده‌ایم تا در صورت تایید صلاحیت و تکمیل چارت مدیریتی، به سراغ سایر اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت هندبال خراسان رضوی برویم. هیات‌های شهرستانی وضعیت خوبی ندارند و در خراسان رضوی فقط هندبال چهار شهرستان تربت‌جام، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور به خوبی فعالیت دارند. باید با استفاده از آموزش‌وپرورش و اداره ورزش‌وجوانان این مناطق، ظرفیت شهرستان‌های غیرفعال را شناسایی کرده و گام خوبی در جهت فعالیت رو به جلوی سایر شهرستان‌های خراسان رضوی برداریم.

علیزاده در خصوص وضعیت تیم بانوان اشتادسازه مشهد گفت: فدراسیون هندبال با تقاضای میزبانی تیم اشتادسازه مشهد برای دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان کشور موافقت کرده و در صورت موافقت ستاد کرونای خراسان رضوی، دور برگشت لیگ برتر بانوان با حضور ۸ تیم در اواخر ماه جاری در مشهد برگزار خواهدشد. لیگ برتر بانوان به صورت متمرکز برگزار می‌شود و دور رفت این دوره از مسابقات به میزبانی تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: پیش از این که مسئولیت هیات هندبال خراسان رضوی را برعهده بگیرم، لیگ برتر آقایان برگزار شده بود و از حضور نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر هندبال آقایان جا ماندیم. با فدراسیون هندبال نامه‌نگاری کردیم تا بتوانیم برای مسابقات دسته یک هندبال کشور یک تیم از سبزوار در بخش آقایان و یک تیم از طرقبه و شاندیز در بخش بانوان داشته باشیم. در نظر داشتیم دو تیم از خراسان رضوی در لیگ دسته یک آقایان کشور حضور پیدا کنند، اما از آن جا که اکثر بازیکنان خراسانی با سایر تیم‌های کشور قرارداد بسته‌اند، فقط توانستیم یک تیم از خراسان رضوی برای رقابت‌های دسته یک کشور آماده کنیم.

رییس هیات هندبال خراسان رضوی اضافه کرد: در نظر داریم تا برای سال آتی بازیکنان خراسانی را دور هم جمع کرده و با جذب اسپانسر در لیگ برتر هندبال حضور پیدا کنیم. هیات هندبال وظیفه‌ای برای تیم‌داری ندارد، اما به دنبال حمایت و جذب حامیان مالی هستیم. اگر رویکرد هیات هندبال استان فقط تیم‌داری در لیگ برتر باشد، از توسعه ورزش هندبال در خراسان و زیرساخت‌های این رشته ورزشی عقب خواهد ماند. باید بخش خصوصی را ترغیب کرده و از ظرفیت آنان در این بخش استفاده نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز