معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

حفظ جان مردم اولویت ایمن سازی راه‌های کردستان است

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۱:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۲
حفظ جان مردم اولویت ایمن سازی راه‌های کردستان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: حفظ جان مردم مهمترین اولویت در ارتقا وضعیت ایمنی راه‌های مواصلاتی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، شهرام ملکی  در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی و کاهش سوانح رانندگی راه‌های کردستان اظهار داشت: حفظ جان مردم و مسافران در اولویت ایمن‌سازی راه‌های استان بوده و مناسب سازی و نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و هشداری مطابق استانداردهای راهسازی باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در این راستا پلیس راه، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای  و راه و شهرسازی کردستان موظف هستند نسبت به انجام تعهدات خود در زمینه ارتقا وضعیت جاده‌ای و نیز در زمینه ایمن‌سازی، نصب تابلو و علائم راهنمایی و هشداری اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: در چند سال اخیر با وجود اقدامات ایمن سازی انجام شده در حوزه راههای استان شاهد بروز برخی تصادفات فوتی و جرحی هستیم که ضروری است تدابیر لازم برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای با جدیت پیگیری شود.

ملکی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان از دستگاه‌های امدادرسان استان خواست تا اقدامات لازم را برای تامین امکانات و تجهیزات امدادی و پیش بینی اماکن مناسب جهت اسکان مسافران گرفتار و در راه مانده احتمالی دراستان را مهیا کنند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

نظر شما