۱۴ راه‌حل‌ هیجان‌انگیز برای فرار از بی حوصلگی در قرنطینه کرونایی!

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۲:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸۵
۱۴ راه‌حل‌ هیجان‌انگیز برای فرار از بی حوصلگی در قرنطینه کرونایی!
این روزها واژه‌ی «ویروس کرونا» به کلمه‌ای کلیدی و نقل تمامی محافل تبدیل شده است. مردم، فضاهای مجازی و رسانه ها، در هر ثانیه آخرین اخبار مربوط به این بیماری را با هم به اشتراک می‌گذارند و همه و همه به اتفاق منتظر اخباری جدید، چه خوب یا بد درباره‌ی این بیماری هستند. از طرفی کرونا ما را محکوم به حبس خانگی کرده، اتفاقی که شاید هیچ کداممان تا به امروز در زندگی تجربه اش نکرده‌ایم. همه ما از اینکه مجبوریم در خانه بمانیم و جایی نرویم خسته شده‌ایم و دیگر نمیدانیم باید در این روزهای قرنطینه چه کنیم تا کمی حالمان خوب شود و کمتر به این روزهای سخت و شرایط فعلی فکر کنیم!

به گزارش برنا، بیایید این روزها را به عنوان «فرصت» ببینیم و به جای ناراحتی، از تک تک لحظات با هم بودن لذت ببریم.

همه‌ی ما، همیشه از اینکه زمان کافی برای انجام کارهای مورد علاقه‌ی خود را نداریم شاکی هستیم و این مسئله ما را به شدت ناراحت میکند، حالا که این ویروس باعث شده که توفیق اجباری پیش بیاید و در خانه بمانیم، بهتر است به جای غصه خوردن و نگرانی از اینکه چه قرار است بشود، از وقت‌های اضافه و مفید خود بهترین استفاده را ببریم و کارهایی که همیشه در آرزوی انجام آن بودیم را انجام بدهیم.

ما همیشه عادت کرده‌ایم که جنبه‌ی منفی مسائل را ببینیم، دائما از دست زمین و زمان شکایت کنیم، و هرروز از خودمان بپرسیم: چرا این اتفاق باید برای من بیوفتد؟ چقدر ما بد‌شانسیم؟ و … همه‌ی ما از درصد وخامت این بیماری آگاه هستیم و می‌دانیم این ویروس تا به امروز، تلفات جانی و مالی زیاد و غیر قابل جبرانی را ایجاد کرده است، اما با تمام این اتفاقات بد و دردناک میتوانیم کمی هم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم تا بتوانیم جنبه‌های مثبت را از دل شرایط منفی کنونی بیرون بکشیم تا اوضاع برایمان بیش از این خارج از کنترل و غیر قابل تحمل نشود. در عوض در این روزها ما آموختیم با هم مهربان‌تر باشیم، بیشتر با خانواده و اطرافیان وقت بگذرانیم، قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم، بیشتر نظافت خود را رعایت کنیم، و در نهایت بدانیم زندگی خیلی کوتاه است، پس تا می‌توانیم از آن لذت ببریم !

در این مقاله قصد داریم به شما یاداوری کنیم که چگونه می‌توانیم با کارهای ساده و جذاب، روزهای قرنطینه را با حال خوب پشت سر بگذاریم و حتی در بدترین شرایط، یاد بگیریم از زندگی لذت ببریم.

۱- بازی‌های گروهی انجام بدهید

با اعضای خانواده دور هم جمع بشوید و با هم بازی کنید. قدیم‌تر ها که تکنولوژی به شکل امروزی پیشرفت نکرده بود افراد دور هم بازی‌های گروهی زیادی انجام میدادند، در این روزها سعی کنید سرتان را گوشی‌هایتان بیرون بکشید و با خانواده خود بازی‌های دسته جمعی مانند، اسم و فامیل، مافیا، دوز، شاه و دزد و وزیر و … بازی کنید.

۲- بفرمایید شام را به خانه بیاورید!

همیشه قرار نیست مادر خانه غذا درست کند این بار با اعضای خانواده مسابقه آشپزی راه بیاندازید، هر شب یک نفر از اعضای خانواده آشپزی کند، میز را با سلیقه بچیند و غذا را سرو کند. پس از خوردن غذا بقیه به کسی که شام را درست کرده امتیاز بدهند و از مزه غذا تعریف یا انتقاد کنند. در آخر مسابقه هر کسی بالاترین امتیاز را آورد به انتخاب اعضای خانواده یک جایزه برای او در نظر گرفته شود و نفر آخر هم وظیفه ای به گردنش محول شود، مثلا تا یک هفته ظرف‌های غذا را بشورد. با این کار هم سرتان در این روزها گرم می‌شود و هم باری از دوش مادران برداشته می‌شود و مهم‌تر از همه حس تعاون و همکاری در خانه شکل میگیرد.

۳- مهارت‌های خود را با هم به اشتراک بگذارید

هر فردی در خانه حرفه و مهارت خاصی دارد، سعی کنید این مهارت‌ها را به هم آموزش دهید، مثلا اگر دختر خانواده به زبان انگلیسی تسلط دارد روزی نیم ساعت به پدر و مادر یا خواهر و برادر خود، زبان یاد بدهد، جملات کاربردی، اصطلاحات جذاب و … یا مادر خانواده طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به بقیه اعضای خانواده آموزش بدهد. این کار در عین حال ساده باعث می‌شود که کلی مهارت جدید و کاربردی یاد بگیرید و سرتان حسابی گرم شود.

۴- دکوراسیون خانه خود را تغییر بدهید!

بر اساس علم فنگ‌شویی محیط های زندگی، از جمله خانه و محل کار ما دارای انرژی های متفاوتی است، انرژها بر روی وسایل خانه مینشینند. وقتی شما چیدمان خانه را برای مدت طولانی تغییر نمیدهید انرژی‌ها به حالت سکون در سطح خانه باقی میمانند و باعث ایجاد رخوت و بی‌حالی در افراد خانه می‌شوند. شما می‌توانید با کوچکترین تغییر در خانه، انرژی موجود را دوباره فعال کنید و نیروهای بد و ساکن را از خانه دور کنید! پس هر چه زودتر دست بکار شوید و با اعضای خانواده چیدمان خانه را عوض کنید، با این کار هم تنوع و تغییر ایجاد کرده‌اید و هم انرژی‌های بد این روزها را از خانه دور میکنید.

فنگ شویی بهترین اثر را بر سلامتی، شادی،موفقیت و به‌طورکلی تولید انرژی مثبت  در شما دارد ! 

۵- برای خودتان برنامه‌ریزی کنید

خیلی وقت ها ما یادمان می‌رود که چه کارهایی را باید در طول روز انجام بدهیم یا چه کاری را دوست داریم که در آینده بکنیم. مکتوب کردن باعث می‌شود ما با دقت و کیفیت بیشتری به کارهایمان برسیم. این روزها که حسابی وقت خالی دارید دفتری را تهیه کنید و در آن، لیست کارهایی که دوست دارید یا باید انجام بدهید را بنویسید. لیست را بر اساس تاریخ تمام شدن آن تنظیم کنید تا بدانید چقد زمان میبرد تا کار تان به سرانجام برسد. پس از هر کاری که انجام دادید مقابل آن تیک بزنید و به سراغ کار بعدی بروید. با این روش در آخر هفته میبینید تعداد زیادی کار مفید انجام داده‌اید.

۶- یک کتاب را با هم بخوانید

همه‌ی ما کلی کتاب نخوانده داریم که در کتابخانه در حال خاک خوردن است. یک کتاب کوتاه را به سلیقه خودتان با اعضای خانواده انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید، هر فرد (پدر، مادر، و ..)به طور مثال ۲۰ صفحه از کتاب را بخواند و در اختیار فرد دیگر بگذارد تا او ادامه داستان را روایت کند. پس از تمام شدن درباره‌ی کتاب با هم صحبت کنید و آن را نقد کنید. با این کار در پایان هفته تعداد زیادی کتاب خوانده شده پیش روی شماست!

۷- قلم دردست بگیرید و خاطره یا قصه بنویسید

ای روزها چیزی که به وفور یافت می‌شود وقت خالی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دست به قلم بشوید و اتفاق‌های و حال این روزهایتان را روی کاغذ بیاورید. خاطراتتان را مکتوب کنید یا حتی یک یه داستان کوتاه بنویسید. از نوشتن نترسید، یک بار که قلم در دست بگیرید و چند خط از افکارتان (حال بد یا خوب) را روی کاغذ بیاورید، خواهید دید چقدر لذت خواهید برد و ذهنتان از افکار منفی خالی میشود. شاید چندین سال بعد این خاطرات را دوباره خواندید و یاد گذشته کردید و به حال آن روزهایتان خندیدید!

۸- آلبوم عکس‌های قدیمی را ورق بزنید

آلبوم‌های قدیمی را از کمد درآورید و با اعضای خانواده آن را ورق بزنید. با هم از خاطرات و اتفاقات گذشته صحبت کنید و از پدر و مادر خود بخواهید تا خاطرات جذاب برایتان تعریف کنند، مثل داستان آشنایی و ازدواجشان، شیطنت‌های کودکی شما و …

۹- تابلو آرزوها درست کنید

یک مقوای بزرگ بردارید و هر آن چیزی که دوست دارید به آن برسید را در آن بنویسید، حتما تصویر آرزوهایتان را هم بچسبانید. مثل ماشین، خانه، شغل مورد نظر، سلامتی، دور شدن از بیماری (چیزی که این روزها حسابی با آن سر و کله می‌زنیم) و هر آن چیزی که شما دوست دارید و به ذهنتان میرسد از کوچک گرفته تا بزرگ! حتی میتوانید تاریخی که قرار است آن آرزو برآورده شود را بنویسید. تابلوی مقوایی خود را در اتاقتان جایی که جلوی چشمتان باشد آویزان کنید و هر روز پس از بیدار شدن و شب‌ها قبل از خواب به آن نگاه کنید.

آن دسته از افراد که با انرژی‌ها و کائنات سر و کار دارند اعتقاد دارند که اگر میخواهید به چیزی برسید حتما آن را مکتوب کنید و از کائنات آن را بخواهید، در این صورت قطعا به آن خواهید رسید!

۱۰- مدیتیشن و نیایش کنید

همه ما باید مدیتیشن را یک بار امتحان کنیم. اما آیا مدیتیشن سرگرمی است؟ من معتقدم که هست. انجام مدیتیشن به شما کمک می‌کند استرس کمتری داشته باشید، فشار خونتان پایین بیاید، سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و حتی توانایی تمرکزتان بالاتر برود.  روزانه به مدت ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید، موزیک ملایم پخش کنید، شمع روشن کنید و روی یک زیرانداز بنشینید یا دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و سعی کنید ذهنتان را از افکار منفی خالی کنید، بدنتان را رها کنید و فقط به اعضای بدنتان(از نوک انگشتان پا تا سر) فکر کنید. همین کار به ظاهر ساده حال شما را به طرز عجیبی تغییر خواهد داد. سعی کنید به بدنتان احترام بگذارید و انرژی‌های منفی را به درون مغزتان راه ندهید!

مراقبه و نیایش، حس شکرگزاری و قدردانی نسبت به داشته‌ها را تقویت می‌کند. با قدردانی، طرز فکر شما نامحدود می‌شود. وقتی نامحدود فکر کنید، دنیا را در دستان خود می‌بینید و فرصت‌ها و امکانات نامحدودی برای خود متصور می‌شوید. آدم‌ها مانند آهن‌ربا هستند. وقتی نسبت به داشته‌های‌تان قدردان باشید، خوبی‌ها و امتیازات بیشتری را جذب می‌کنید. قدردانی مُسری است.

۱۱- دوره‌های آموزش رایگان و آنلاین بگذرانید

یادگرفتن مهارت‌های جدید احساس مفید بودن را در شما افزایش می‌دهد. به این معنا که به توانایی‌تان در دستیابی به نتایجی که می‌خواهید، باور پیدا می‌کنید. بجای اینکه هزینه ای را پرداخت کنید تا به کلاس بروید و مهارتی را بیاموزید، این روزها که در خانه نشسته‌اید، دوره‌ی مورد نظر خود را در اینترنت سرچ کنید و به صورت رایگان آموزش ببینید. وب‌سایت های کاربردی و مفیدی همچون یوتیوپ، آپارات و … وجود دارند که شما به راحتی می‌توانید از آنها برای آموزش استفاده کنید. از طراحی وب‌سایت گرفته تا آموزش نقاشی و خط! در یک کلام از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را می‌توانید در این سایت‌ها بیابید!

۱۲- در خانه ورزش کنید

روزی نیم ساعت در خانه ورزش کنید. این روزها تقریبا برای هر کاری اپلیکشن خاصی وجود دارد، برای ورزش کردن هم همینطور است. اپیکشن‌ مخصوص ورزش مورد علاقه خود را نصب کنید و بر اساس برنامه‌ای که به شما می‌دهد نرمش کنید. مهم ترین اصل ورزش در خانه، داشتن هدف و عزم راسخ است زیرا بسیاری از افراد هستند که شروع به ورزش می کنند اما به دلیل نداشتن اراده و همچنین مشخص نکردن هدف خود در همان ابتدای کار انصراف می دهند و از ادامه فعالیت خودداری می کنند.

۱۳- از فضاهای باز موجود در خانه استفاده کنید

این روزها که در خانه قرنطینه شده‌ایم و جایی نمیتوانیم برویم بهتر است از فضاهای باز موجود در خانه استفاده کنیم. در طول روز به داخل حیاط بروید و کمی قدم بزنید، گیاهانی که در فضای خانه نور کافی ندارند را به حیاط بیاورید و آنها را در باغچه بکارید. در بالکن صندلی بگذارید، کتاب بخوانید یا موسیقی گوش کنید و منظره بیرون را تماشا کنید. به جای اینکه چای خود را جلوی تلویزیون و روی مبل بخورد به بالای پشت بام بروید، یک زیر انداز با خود ببرید، در آنجا بنشینید و با ارامش چای بخورید و از آفتاب لذت ببرید. همین کارهای به ظاهر کوچک حال شما را چندین برابر خوب خواهد کرد.

۱۴- در خانه درآمدزایی کنید

در این روزها که خیلی از مشاغل با مشکل روبرو شده‌اند و مردم بخاطر خانه نشینی با مسائل مالی دست و پنجه نرم میکنند بهتر است دست به کار شویم و در خانه پول دربیاوریم. شیرینی، ترشی و خوراکی‌های خوشمزه درست کنید و آنها را بفروشید. حتی میتوانید با مهارت های خود هنرهای دستی زیبا درست کنید. اگر به مواد اولیه ای نیاز دارید به راحتی میتوانید بصورت آنلاین سفارش بدهید و در خانه هر آن چیزی که بلدید درست کنید. تابلو نقاشی بکشید، خط بنویسید، زیورآلات درست کنید و … در فضای مجازی یه صفحه درست کنید، از محصولاتتان با گوشی عکس خوب بیندازید و آنها در صفحه خود با دیگران به اشتراک بگذارید و بصورت آنلاین بفروشید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز