اقتصاد دان و مدرس دانشگاه:

قرار نیست کشوری منجی ما باشد/ سوء مدیریت بلای جان کشور است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۹:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۹۶۳۱
قرار نیست کشوری منجی ما باشد/ سوء مدیریت بلای جان کشور است
اقتصاد‌ دان و مدرس دانشگاه ضمن تحلیل شرایط کنونی اقتصاد حاکم بر کشور و تأثیر انتخابات آمریکا بر این موضوع گفت: بهتر است آدرس اشتباهی به مردم ندهیم چراکه تجربه نشان داده دشمن خارجی در هر لباسی که باشد به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر اصغر نعمتی اظهار کرد: تجربه 40 سال اخیر به خصوص برجام بیانگر این است که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تحت هیچ شرایطی در خصوص منافع کشور آمریکا کوتاه نمی آیند و ساده انگارانه است که راه نجات خود را به صندوق های رای آمریکا گره بزنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست هیچ کشوری نقش منجی را برای ایران ایفا کند خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسل جدید ما اغلب تحصیل کرده و دارای ظرفیت های بسیار در زمینه های گوناگون است لذا با بها دادن به همین جوانان می توان در مسیر رشد و تعالی گام برداشت.

استاد دانشگاه تصریح کرد: کشور در پیچ بحران اقتصادی قرار گرفته، باید شعار و مباحث حاشیه ای را یکبار برای همیشه کنار گذاشت. وقتی می گوییم به جوانان بها داده شود یعنی در عمل هم باید مسیر فعالیت قشر تحصیل کرده و متخصص هموار شود.

نعمتی بابیان اینکه امروز کشور نیازمند حرکت انقلابی است گفت: مطالعه تاریخ نشان می دهد هر مقطع از تاریخ در کشور با تکیه بر نیروی جوانان حرکت انقلابی انجام شده پیشروی کرده ایم و هرکجا وابسته به سایر کشورها بوده ایم از قافله عقب مانده ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید به اقتصاد درون زا تکیه کنیم گفت: ایران سرشار از ظرفیت های کشاورزی و طبیعی است که در دنیا نظیرش کمتر پیدا می شود اما چرا چشم بر تمام این ظرفیت ها بسته ایم و به این امید نشسته ایم که کدام کشور قرار است نفت ما را بخرد؟

اقتصاد دان و استاد دانشگاه تصریح کرد: در همین شرایط تحریم هم همه چیز برای رشد کشور مهیا است ومی بینیم که نیروی کار جوان و متخصص، استعداد و نیز منابع طبیعی کافی به وفور در ایران پیدا می شود اما در واقع باید به دنبال پاسخ این سوال باشیم که چه چیزی مانع پیشرفت این کشور شده است؟

نعمتی بحران سوءمدیریت را به مراتب سنگین تر از تحریم های دشمن دانست و گفت: سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح بلای جان کشور شده و برخی مسئولان بجای انجام کار مفید منابع را حیف و میل کرده و آدرس غلط به مردم می دهند.

وی تصریح کرد: نباید وقت خود را صرف دو حزب دموکرات و جمهوری خواه کنیم بلکه باید از داخل به تقویت خودمان بپردازیم که این جز با ریشه کن کردن رانت خواری و مدیریت صحیح بر منابع میسر نخواهد بود.

 

نظر شما