رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان:

ذخیره ۱۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان سمنان

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۲۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸۱
ذخیره ۱۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان سمنان
رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: با وجود شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سال جاری با رشد قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: با وجود شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سال جاری با رشد قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

او با اشاره به هفت سال فعالیت نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در استان سمنان افزود: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مراجعه و بیش از ۷۰۰ نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی کشور ذخیره سازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان بیشترین میزان ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان را در مهر ماه ۹۹ عنوان کرد و گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته از بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی کشور، نمایندگی استان سمنان در مهرماه سال جاری بهترین عملکرد در بحث ذخیره سازی خون بند ناف را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

رهایی با تأکید بر اینکه خدمات ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان ارائه می‌شود، ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان سمنان از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهمترین وظیفه این نمایندگی اطلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است.

او خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربرد‌ها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف به مراجعان، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوجین، برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی از قبیل مصاحبه با رادیو و تلویزیون، روزنامه‌ها و رسانه‌ها و پخش کتابچه‌های آموزشی در تمامی مطب‌های زنان زایمان و مطب‌های رادیولوژی از مهمترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و گفت: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قرارداد‌های اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عناوین کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز