معاون استاندار:

بیشترین تعداد آزمایش کرونا در فارس گرفته می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۲:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۹۷۴۶
بیشترین تعداد آزمایش کرونا در فارس گرفته می‌شود
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس گفت: میانگین همه گیری کرونا در فارس با مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به محوریت ستاد استانی مبارزه با کرونا، از میانگین کشوری کمتر است و بیشترین آزمایش در کشور در استان فارس انجام می‌شود.

به گزارش برنا؛ سید احمد احمدی‌زاده روز  چهارشنبه در هجدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس ، وظیفه کنونی این شورا را تمرکز بر اقناع و آگاه‌سازی افکار عمومی در مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود:پیام مشخص اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا این است که اگر  دستورالعمل‌ها رعایت می‌شد، امروز شاهد این محدودیت‌ها نبودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس، در حوزه اطلاع‌رسانی برای مقابله با کرونا بسیار خوب عمل کرده است، اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه‌ها و ادارات باید به‌منظور تولید محتوای جذاب درباره مقابله با کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بیش از پیش فعالیت کنند.

احمدی‌زاده همچنین تاکید کرد : روابط عمومی‌ها نباید در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی تعطیل باشند و محتوای تولیدی درباره مقابله با کرونا باید در مجراهای اطلاع‌رسانی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌روز باشد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از همه فضاهای تبلیغاتی شهرداری‌ها،اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما برای مقابله با کرونا به‌صورت هدفمند تاکید کرد.

احمدی زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون طرح همیار سلامت با رویکردی محله‌محور برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به منظور مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است، گفت:روند مقابله با بیماری کرونا تا خردادماه به خوبی انجام شد و متاسفانه در ادامه‌ به دلیل بی تفاوتی برخی اقشار جامعه و جهش ویروس در مسیری دشوار قرار گرفت.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با بیان اینکه براساس آمار حدود ۳۰درصد از شیوع کرونا در جامعه به دلیل گردهمایی‌های خانوادگی‌ است، افزود: باید برای کاستن از دورهمی خانوادگی تدبیری اندیشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین به مشارکت نیکوکاران در حوزه معیشتی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته با همکاری نهادهای مختلف و مشارکت خیرین، در مرحله اول کمک‌های مومنانه ۳۲۰ میلیارد تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۲۲۰ میلیارد تومان و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در میان گروه‌های آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار فارس توزیع شده است.

 بر اساس آمارهای موجود تا ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ در حالی که  ۴۲۳ بیمار جدید در بیمارستان های استان فارس به دلیل دارا بودن علایم کروناویروس بستری شده اند، تنها ۲۷۳ بیمار ترخیص شده و این آمار  بیانگر حجم بالای ورودی و تقاضا برای پذیرش در بیمارستان‌های استان است.

تعداد بیماران بستری مشکوک و علامت‌دار  نیز در این مدت بر اساس آخرین گزارش‌ها، هزار و ۹۴۴ بیمار بوده است که از این تعداد، ۳۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های  مراقبت های ویژه درمانی خدمات دریافت می کنند.

با سپری شدن  ۹ ماه از روزهای شروع تلخ کرونا، آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس از ۲هزار نفر عبور کرده است، هم اکنون نیز آمار بیماران مشکوک و دارای علامت که در بیمارستان های استان بستری هستند، در مرز ۲هزار نفر قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز