اختصاص ۲۲۰ تخت بیمارستان امام خمینی ارومیه به بیماران کرونایی

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۶:۳۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۰۰۰
اختصاص ۲۲۰ تخت بیمارستان امام خمینی ارومیه به بیماران کرونایی
رئیس بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: ۲۲۰ تخت در این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی اکبر نصیری رئیس بیمارستان امام خمینی ارومیه گفت: از یک اسفندماه سال ۹۸ با اعلام اولین موارد کرونا در کشور، ابتدا بیمارستان طالقانی و سپس بیمارستان امام برای بستری و درمان بیماران مبتلا به این بیماری وارد چرخه شدند و در این خصوص ساختمان جدید بیمارستان با ایجاد ایزولاسیون به بیماران کرونا اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ تخت بیمارستان به بحث کرونا اختصاص یافته، افزود: با توجه به شیوع گسترده این بیماری، برخی بخش‌های عادی را به بخش آی‌سی‌یو تغییر دادیم و از ابتدای آغاز بستری و درمان بیماران کرونایی تاکنون، ۱۷۹۷ بیمار قطعی و مشکوک کرونا در این بیمارستان بستری شده که از این تعداد ۱۶۳۶ بیمار ترخیص شده‌اند ضمن اینکه ۴۴۵ بیمار در آی‌سی‌یو بستری و ۳۰۷ بیمار متاسفانه فوت کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بیماران، ۱۹۶۱ بیمار نیز بصورت سرپایی ویزیت و درمان شدند و در حال حاضر ۱۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.

رئیس بیمارستان امام خمینی ارومیه اظهارکرد: اوج ابتلا به کرونا در همکاران بیمارستان، در موج دوم بیماری بود و در مجموع تا به امروز ۳۳۵ نفر از گروه پرستاری و در مجموع ۵۵۳ پرسنل بیمارستان به این بیماری مبتلا شدند و برخی نیز همچنان از عوارض کرونا رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه، پرسنل این بیمارستان همانند سایر نقاط کشور علی‌رغم تنگناها، تمام تلاش خود را در خصوص درمان بیماران کرونایی انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: منکر نواقص و معایب نیستیم ولی این اتفاقات سهویست و همکاران این بیمارستان تمام تلاش خود را برای ارائه وظایفشان به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

وی باتاکید بر اینکه قبل از شیوع کرونا در ساختمان قدیم بیمارستان امام خمینی،  چهار دستگاه اکسیژن ساز با تولید ۲۱۰۰ لیتر اکسیژن  در دقیقه فعال بود، یاد آور شد: با بالارفتن شمار مبتلایان و نیاز ویژه دستگاه جدید اکسیژن ساز در ساختمان جدید، یک دستگاه تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه علاوه بر یک دستگاه موجود ۶۰۰ لیتر در این ساختمان اضافه شد و در حال حاضر ۲۰۰کپسول اکسیژن روزانه بین بیماران جابجا می شود ضمن اینکه برنامه ریزی نصب یک دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل در هفته آینده نیز انجام شده است.

وی در مورد هزینه‌های دریافتی از بیماران نیز گفت: یکی از مشکلات بیمارستان بحث افزایش تعرفه‌ها برابر تعرفه‌های دولتی است درحالیکه هزینه‌ها چند برابر شده است و اگر‌ قطعه‌ای خراب شد مجبور به هزینه‌کرد بیش از هزینه دولتی هستیم بنابراین در این شرایط سخت نیازمند اختصاص بودجه دو یا سه برابری برای بیمارستان‌ها هستیم، اما هزینه‌های درمان بیماران کرونایی رایگان بوده و تنها هزینه‌ داروهایی که جزو پروتکل وزارت بهداشت نبود دریافت می‌شد و با دستورالعمل جدید وزارت بهداشت این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و رایگان شدند.

رئیس بیمارستان امام خمینی ارومیه درخصوص عمده دلیل فوتی‌ها گفت: بیشتر فوتی‌ها دارای نقص ایمنی بخاطر شیمی درمانی بیماران سرطانی یا پیوند کلیه بوده و یا سن بالایی داشتند ضمن اینکه چند بیمار جوان ۲۱، ۲۵ و ۳۰ ساله بدلیل شدت زیاد بیماری و مراجعه دیرتر داشته‌ایم.

نصیری درخصوص زمان مراجعه به پزشک در مورد این بیماری گفت: تب و علائم تنفسی، اسحال و استفراغ جزو علائم شایع کروناست با این حال توصیه ما اینست که اگر در خانواده با فرد مثبت کرونایی در تماس بودند بهتر است مراجعه و بررسی شوند زیرا ممکن است علائم خفیف چندان جدی گرفته نشود و بعد از یک هفته بدتر شود و احتمال خطر بیشتری داشته باشد.

نظر شما