وضعیت قرمز و نارنجی شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۳
وضعیت قرمز و نارنجی شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ضمن درخواست از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار بیماری کرونا، گفت: متأسفانه شهرهای استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی امروز ۲۸ آبان‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، اظهار داشت: متأسفانه از نیمه دوم شهریورماه تا به امروز در شرایط کرونایی نگران کننده‌ای به سر می‌بریم به گونه‌ای که آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در حال افزایش است.

وی با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری کرونا توسط برخی از مردم، خاطر نشان کرد: اجرای محدودیت‌های جدید از یکم آذرماه چاره ستاد ملی برای جلوگیری از افزایش ابتلا و مرگ‌ومیر این بیماری است از این رو اقناع‌سازی عموم، آموزش و فرهنگ‌سازی باید مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ضمن درخواست از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی عموم و آموزش، بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با کرونا، عنوان کرد: همگان باید از اطلاعیه‌ها و دستورات وزارت بهداشت تبعیت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرهایی با بستری مثبت ۱۰ نفر؛ قرمز، با بستری مثبت ۶ نفر؛ نارنجی و با بستری مثبت ۴ نفر شهر زرد محسوب می‌شوند. متأسفانه هیچ شهر با وضعیت زردی در آذربایجان غربی وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط شهرهای قرمز و نارنجی، تشریح کرد: در شهرهای نارنجی جلسات به ترتیب ۲۰ نفره برگزار خواهد شد، ۵۰ درصد کارکنان شامل دورکاری می‌شوند، تعطیلی‌های دو هفته‌ای شامل گروه‌های ۳ و ۴ است که در صورت سرپیچی واحد مربوطه ۱۵ روز پلمب خواهد شد، آئین‌های دینی و مذهبی به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود و محدودیت‌های ورود و خروج خودروها به شهر اعمال می‌شود که در صورت تخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شامل حال فرد می‌شود.

مصطفوی عنوان کرد: در شهرهای قرمز نیز جلسات ۱۵ نفره برگزار می‌شود، دو سوم کارکنان شامل دورکاری می‌شوند، تعطیلی‌های دو هفته‌ای شامل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ است که تخلف از این مهم پلمب ۱۵ روزه‌ای واحد صنفی را به دنبال دارد، همچنین منع ورود و خروج خودروها به شهر اعمال خواهد شد که سرپیچی از این قانون سبب اعمال قانون یک میلیون تومانی راننده متخلف می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی از اعطای کارت مخصوص برای تردد کارکنان و افراد شاغل توسط فرمانداری شهرستان‌ها خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز