معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی :

برای کاهش تصادفات جاده ای نیاز به فرهنگ سازی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۸
برای کاهش تصادفات جاده ای نیاز به فرهنگ سازی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر فرهنگ‌سازی آموزشی توسط دستگاه های مختلف بویژه آموزش و پرورش و هلال احمر برای کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن تأکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در دهمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با گرامیداشت هفته ایمنی و حمل و نقل، گفت: اجرای برنامه فرهنگسازی و آموزش توسط دساگاه های مختلف و بویژه آموزش و‌ پرورش و هلال احمر می تواند در آگاه سازی افراد در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات جاده از بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به ممنوع بودن ساخت مدارس جدید در کنار جاده ها ادامه داد: آموزش و پرورش باید شناسنامه ایمنی تمامی مدارس حاشیه راه‌ها را اعلام تهیه تا جهت ایمن سازی و  آرام سازی ترافیک برای ایمن نمودن عبور و مرور دانش‌آموزان توسط دستگاه‌های مربوطه اقدام شود.

رحمانی همچنین با استماع گزارش هلال احمر استان  با اشاره به اهمیت استقرار دایمی  بالگردهلال احمر در محدوده جغرافیای آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی به علت همجواری با ۳ کشور و دارا بودن پنج مرز رسمی از استان‌های مهم کشورمان به شمار می رود که بر این اساس بالگردهای امدادی هلال احمر برای بهره مندی به موقع باید در استان آذربایجان غربی مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی درخصوص اجرای طرح پایلوت تجمع واحد دستگاه‌های امداد رسان جاده ای اظهار داشت: در یکی از محورهای استان دستگاه‌های امدادرسان از جمله پلیس راه، هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت متمرکز و واحد و در قالب پایلوت در راستای ارتقای ایمن سازی و کاهش تصادفات جاده ای مستقر شوند.

وی ادامه داد: در طرح پایلوت تمرکز دستگاههای امدادرسانی جاده ای باید وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی در قبال راه‌ ها مشخص و ابلاغ شود به گونه‌ای که اقدام بر اساس برنامه زمان‌بندی شده منجر به اقدام موثر شود که انتظار می‌رود برنامه برپایه تحلیل ها و داده ها بوده و تاثیرگذاری اقدامات پیش رو بیش از پیش باشد.

 در پایان این جلسه همزمان با پنجمین روز از هفته ایمنی حمل و نقل از فعالان ایمنی عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان تقدیر شد.

نظر شما