میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ظرفیت مهمی برای کردستان است

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۰:۵۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۰۱۹۶
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ظرفیت مهمی برای کردستان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از ظرفیت مهم و یکی از قطب‌های مستعد اشتغال زایی در کردستان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، خالد جعفری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان, اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد یکی از مهمترین حوزه‌های توسعه‌ای کردستان است.

وی افزود: طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد هر کدام می‌تواند یه حوزه گردشگری بزرگ باشد که گردشگران بسیاری را جذب خود کند که بدون شک در بحث رونق اقتصادی مردم تاثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: مناطقی مانند بانه، مریوان و یا حتی پالنگان سالانه میزبان هزاران مسافر و گردشگر از سراسر کشور هستند و خوشبختانه با مهمان‌نوازی که در خون مردم این خطه وجود دارد، رضایتمندی گردشگران را شاهد هستیم.

جعفری یادآور شد: با توجه به اینکه از نظر سرانه تخت بیمارستانی نیز در کشور از میانگین کشوری بالاتر هستیم، می‌توان با توسعه توریسم درمانی در بحث توسعه و اشتغال استان بسیار تاثیرگذار بود.

وی بیان کرد: با توجه به رویکردی که برای پایداری توسعه داریم، توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی در دستور کار دولت قرار گرفته است و امیدواریم بتوان با حمایت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران را برای تشویق به ورود به این حوزه مجاب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در حوزه اشتغال پایدار روستایی یکی از استان‌های موفق کشور بودیم و توانستیم در حوزه گردشگری اعتبارات خاصی را پرداخت کنیم تا توسعه گردشگری را در مناطق مختلف استان را شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز