۶۲ درصد از ظرفیت پهنای باند ورودی استان آذربایجان‌غربی استفاده می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۶:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۰۸۶۲
۶۲ درصد از ظرفیت پهنای باند ورودی استان آذربایجان‌غربی استفاده می‌شود
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در نشست شورای مدیران حوزه فاوا اعلام کرد: ۶۲ درصد از ظرفیت پهنای باند استان استفاده می‌شود و هریک از اپراتورها و یا شرکت‌های FCP می‌توانند در صورت بالا رفتن ترافیک مشترکین و یا بهبود کیفیت ارائه خدمات افزایش ظرفیت دهند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست شورای مدیران حوزه فاوا که به‌منظور هماهنگی لازم برای ایجاد پایداری در شبکه ارتباطی استان برگزار شد، گفت: نزدیک ۲ ترابایت ظرفیت ورودی استان است که ۱.۳  گیگابایت از آن به شرکت های FCP و اپراتورهای ارتباطی واگذار شده و مابقی آن آماده ارائه است.

جلیلی‌نژاد با  اشاره به بحث رومینگ بین اپراتوری اظهار کرد: در بیشتر روستاهای استان بستر اینترنت پرسرعت روستایی که توسط وزارت ارتباطات و با اعتبار دولتی و به پیمانکاری شرکت‌های وب اجرا شده است، وجود دارد و روستاییان می‌توانند با استفاده از هر سیم‌کارتی با تنظیم گوشی خود از اینترنت پرسرعت این بستر استفاده کنند و در مورد هزینه هیچ بار مالی اضافه‌ای بر مشترک وارد نمی شود.

وی با اشاره به عدم اطلاع  کافی مشترکین روستایی از بحث رومینگ و حتی وجود زیرساخت ارتباطی های وب،افزود:این موضوع باعث ایجاد نارضایتی بین روستائیان می شود که نماینده های وب دراستان   ماموریت یافت تا با اطلاع رسانی مناسب از طریق دهیاران این خلاء را پوشش دهد.

مدیر کل ارتباطات استان ضمن اشاره به ارائه سرویس خاص به مشترکین در دوران محدودیت های کرونایی که از اول آذرماه آغاز می شود بر پایداری شبکه ارتباطی استان تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز