کارشناس علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه:

حال خوب جامعه در گرو بهبود وضعیت کرونا است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۹:۵۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۰۸۷۹
حال خوب جامعه در گرو بهبود وضعیت کرونا است
کارشناس علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه ضمن اشاره به شرایط روحی و روانی مردم در ماه های اخیر گفت: متأسفانه بحران کرونا و استرس حاکم بر تمام کشورهای دنیا سبب شده تا حال کمتر کسی خوب باشد و مردم ما هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر حوریه دهقان شاد اظهار کرد: متأسفانه اغلب مردم در سال جاری تمام آمال و آرزوهای خود را فراموش کرده اند و در استرس بیماری کرونا و بابت سلامت خود و عزیزانشان نگران هستند.

وی با بیان اینکه این روزها کمتر می توان در خصوص امیدواری و مثبت اندیشی با مردم صحبت کرد گفت: مثبت اندیشی خصلتی بسیار پسندیده است به شرطی که این امیدواری با واقع بینی همراه باشد لذا این روزها واقعیت این است که هیچ دلیلی برای خوشحالی مردم وجود ندارد.

استاد دانشگاه علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تصریح کرد: وقتی اغلب مردم در استرس جان و سلامتی خود و عزیزانشان هستند نمی توان با کسی حرف از مثبت اندیشی و امیدواری به میان آورد چراکه در عمل روان مردم تحت تأثیر بیماری کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن قرار گرفته است.

دهقان شاد با بیان اینکه مردم ایران بسیار صبور و قابل احترام هستند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اتفاقات بسیار زیادی در کشور ما رخ داده است، مردم از بیماری تا جنگ و تحریم همه را لمس کرده اند و پیچ بحران کرونا هم دیر یا زود به اتمام می رسد و مسئولین باید قدردان این مردم صبور باشند.

وی ضمن ارزیابی عملکرد دولت در مواجهه با اپیدمی بیماری کرونا اظهار کرد: تمام جامعه اعم از مردم و مسئولین در شوک این بحران قرار گرفته اند و من سهم مردم را در تداوم و اوج گیری این اپیدمی بسیار کمرنگ می بینم چراکه اگر مردم به خصوص مشاغل آزاد خیالشان بابت معاش راحت باشد هرگز در این شرایط بحرانی جان خود را به خطر نمی اندازند و ازمنزل خارج نمی شوند.

مدرس دانشگاه در پایان گفت: امیدوارم با تدابیر فوری دولت و همکاری مردم بار دیگر این بحران را پشت سر بگذاریم و با مهار کرونا لبخند را بر لبان مردم ایران ببینیم.

 

نظر شما