۷۵۰۰ نفر متقاضی وام ازدواج در استان یزد در هفت ماه سالجاری وام خود را دریافت کردند

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۰:۲۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸۲
۷۵۰۰ نفر متقاضی وام ازدواج در استان یزد در هفت ماه سالجاری وام خود را دریافت کردند
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از اعطای وام ازدواج به 7500 نفر از متقاضیان تا پایان مهرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر  ضرورت تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان گفت: به همت دولتمردان طی سال‌های اخیر اقدام‌های موثری در عرصه جوانان در سطح کشور انجام شده به طوریکه وام ازدواج در سال ۹۶، سه میلیون تومان برای هر زوج بود که این وام در سال ۹۹ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته‌است و  هر زوج جوان در ابتدای زندگی می‌توانند از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام ازدواج برخوردار باشند که این تسهیلات در کمترین زمان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: براین اساس کل متقاضیان وام ازدواج در سالجاری 9 هزار و 36 نفر بوده است که به 7 هزار و 500 نفر از متقاضیان وام اعطا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: یک هزار و 536 نفر دیگر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که از این تعداد 322 نفر در انتظار تعیین شعبه ، 215 نفر در انتظار پذیرش در شعبه ، 729 نفر در انتظار تکمیل مدارک و 270 نفر نیز در انتظار اخذ وام هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه آمار پرداخت وام ازدواج در استان یزد نسبت به کشور بالاتر است ، بیان داشت: با اعلام بانک مرکزی 80 درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در کشور تا پایان مهرماه وام خود را دریافت کرده اند که این آمار در استان یزد 83 درصد می باشد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عملکرد بانک های استان در راستای سرعت عمل در پرداخت وام ازدواج جوانان را هرماه رصد کرده و گزارش آن را به استاندار یزد ارائه می کنیم که لازم است از بانک هایی که در این زمینه پیشتاز هستند مانند بانک ملی ، ملت ، تجارت ، سپه و غیرو تقدیر و تشکر کنم.

وی اظهار داشت : خوشبختانه بانک های استان یزد در پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان همکاری و تعامل خوبی دارند و تلاش شده تا در اسرع وقت وام ها پرداخت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد  در پایان با تاکید براینکه جوانانی که در دریافت وام با مشکل و موانعی در بانک ها روبرو هستند می توانند با مراجعه به معاونت جوانان این اداره کل برای پیگیری و تسریع امور مراجعه و مسائل خود را مطرح کنند، ابراز امیدواری کرد: همه باید تلاش کنیم تا موانع و مشکلات ازدواج جوانان مرتفع شود و زوج های جوان بتوانند بدون دغدغه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

نظر شما