فروش ۶۱ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در طرح پاییزه استان

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۱:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۰۹۴۷
فروش ۶۱ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در طرح پاییزه استان
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح ملی پاییزه فروش کتاب امسال در استان، ۶۱ هزار و ۷۵۴ جلد کتاب به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۹۹۰ ریال به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، افشین تحفه‌گر افزود: طرح پائیزه کتاب در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مقدس همزمان با هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه آغاز شد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه یافت.

وی اضافه کرد: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و  پرفروش‌ترین استانهای کشور برای پنجمین دوره پیاپی معرفی شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:  ۸۵ کتابفروشی از سراسر استان خراسان رضوی در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۲۲ کتابفروشی مربوط به شهرستانها بود.

تحفه گر افزود: یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در طرح پاییزه فروش کتاب با توجه به استقبال مردم در دوره های پیشین این طرح و همچنین همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به پنج میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال رسید.

وی ادامه داد: از این میزان، چهار میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۸۷۱ هزار ریال آن در طول طرح پاییزه کتاب مصرف شد و در کل، فروش استان در این طرح آمار بی نظیری در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح فروش پاییزه کتاب خراسان رضوی بر خلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتابفروشان امید دارند با توجه به استقبال و نیاز مردم این طرح تمدید شود.

تحفه گر افزود: با توجه به شرایط ۲ هفته تعطیلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از این هفته اعمال می‌شود و پیشنهاد کتابفروشی ها، پیگیر تمدید طرح پاییزه کتاب پس از روزهای تعطیلی هستیم و در این‌ زمینه با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و شهرداری مشهد رایزنی شده که امید است اجرای طرح مزبور بعد از این تعطیلات تمدید شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز