معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

اتمام موفق دوره‌های آموزشی آنلاین برای توانمند سازی فعالین حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۶:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۲۴۹
اتمام موفق دوره‌های آموزشی آنلاین برای توانمند سازی فعالین حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از اتمام موفق برگزاری دوره های آموزشی آنلاین برای توانمند سازی فعالین حوزه گردشگری استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سید جعفر ایرانی" اظهار داشت : در شش ماهه اول امسال تعداد ۵ دوره کوتاه مدت آموزشی برای فعالین حوزه گردشگری کلیه شهرستانهای استان با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد که ۲۱۰ نفر از فعالین این حوزه در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی افزود: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان در سال‌جاری و با بهره‌گیری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری کارآمد و تخصص و توان مربیان مجرب ، در بازه زمانی مرداد، شهریور و مهر ماه ۱۳۹۹ میزان ۳۹۷۶ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شد.

 ایرانی با بیان این که این دوره‌ها با هدف توسعه، توانمند سازی و فرهنگ‌سازی گردشگری بومی و فعال استان برگزار شده است، گفت: فعالیت در دوره های شناخت روحیات ملل، بخش بندی بازار گردشگری، اصول مدیریت هتلداری، سرویس رستوران، توسعه گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاههای بومگردی موفق به اخذ گواهی نامه معتبر آموزش‌های مجازی (کوتاه مدت) در زمینه شدند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه" رابطه حسنه و بسیار مناسبی و تنگاتنگی  بین جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان برقرار بوده است "  ادامه داد:  در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی جهاد دانشگاهی طی سال ۹۷ توانمند سازی ۲۰۰ نفر از زنان روستایی روستاهای تکاب شامل یولقون آغاج،بدرلو،نصرت آباد و قیرنجه را به صورت ممتاز و شایسته ای به سرانجام رسانده است "

وی افزود: در سال ۹۸ نیز ایجاد توانمندی در رشته های گلیم بافی،منبت چوب و معرق چوب در شهر ارومیه و نیز به آموزی رشته های پیکر تراشی و ریزه کاری  در روستاهای الیاس آباد و گورچین قلعه در دستور کار بوده و به سرانجام رسیده است.

ایرانی ادامه داد: قرارداد بزرگ توانمند سازی و به آموزی روستاییان ارومیه،بوکان ،مهاباد و سیه چشمه نیز با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان منعقد شده که پس از فروکش تب کرونا و تا حدی عادی شدن اوضاع و پس از تامین اعتبار از سوی کارفرما در دستور کار اجرایی قرار  خواهد گرفت .

وی با اشاره به استقبال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان از طرح ها ، ایده ها و پیشنهادات جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از گذشته تا کنون با بکار گیر تیم های تخصصی  در حوزه های مختلف آماده تحقق اهداف و منویات این اداره کل بوده و همچنان این آمادگی وجود دارد.

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری فی مابین خاطرنشان کرد: برگزاری استارت آپ، تدوین و طراحی و اجرای طرح های مطالعاتی کاربردی توسعه ای و طراحی و اجرای دوره های آموزشی از حوزه های همکاری واحد با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز