برگزاری کمیسیون همکاری اقتصادی خراسان رضوی و افغانستان

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۰:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۱۵۸۵
برگزاری کمیسیون همکاری اقتصادی خراسان رضوی و افغانستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کمیسیون همکاری اقتصادی این استان و افغانستان به منظور توسعه روابط دو جانبه در بخشهای مختلف به زودی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان افزود: در چند روز اخیر ملاقاتهایی با مقامات کشور افغانستان انجام شد، استاندار خراسان رضوی با رییس شورای ولایتی هرات و دستیار ویژه وزیر امور خارجه افغانستان ملاقات داشت که در این ملاقاتها توافق‌های خوبی در ارتباط با صادرات فرآورده‌های نفتی و مبادلات مرزی انجام گرفت که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی وجود ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان را از ظرفیتهای این استان برشمرد و ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه، یکی از ضرورتهای استان افزایش تقاضا برای کالاهای تولید داخلی است که یکی از مسیرهای تحقق این مهم، بخش صادرات است تا بتوان از محل ارز حاصل از صادرات سایر نیازهای کشور را برطرف کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به رویکرد استاندار در ساماندهی مرز بویژه در دوغارون این استان گفت: استاندار خراسان رضوی در همان روزهای نخست ورود خود به استان، بازدیدی از شهرستانهای مرزی و دوغارون داشت و از نزدیک مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: سه هزار کامیون حامل بار در پشت مرز دوغارون معطل مانده بودند که هزینه‌های بسیار بر کالاهای صادراتی تحمیل می‌کرد، با تصمیماتی که در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی با حضور استاندار خراسان رضوی در دوغارون برگزار شد، ساعات کاری گمرک در این مرز پنج ساعت افزایش یافت و این مهم منجر به افزایش ۲۰ درصدی خروج کامیونها از مرز در شبانه روز شد.

رسولیان ایجاد توقفگاه خودرو، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خدمات در مرز دوغارون، راه‌اندازی راه آهن خواف - هرات، توسعه ظرفیت ریلی مرز ترکمنستان از طریق برگزاری نشستهای مشترک را از مواردی برشمرد که در قالب شورای ساماندهی مبادلات مرز خراسان رضوی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ اشتغال موجود و وضعیت تولید فعلی از دیگر موارد مورد تاکید است زیرا شرایط تحریم و شیوع کرونا فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در استان را بسیار دشوار کرده و بنگاه‌ها را در تامین مواد اولیه و نقدینگی دچار مشکل نموده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز