؛ فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد:

کشف کالای قاچاق و هشدار پلیس سمنان درباره اقلام بهداشتی تقلبی

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۱:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۱۵۹۸
کشف کالای قاچاق و هشدار پلیس سمنان درباره اقلام بهداشتی تقلبی
کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و هشدار پلیس فتای استان سمنان در باره تقلبی بودن اقلام بهداشتی که از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد، اخبار کوتاه پلیس استان در روز یکشنبه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فرمانده انتظامی استان سمنان، از اجرای طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار عبدالله حسینی تصریح کرد این کالاها شامل اشیاء باستانی، زغال تاغ و سایر فرآورده‌های جنگلی، سیگار قاچاق، موتورسیکلت سنگین، لوازم خانگی، لوازم جانبی موبایل، و سموم کشاورزی بود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان نیز به شهروندان استان هشدار داد: با شروع موج سوم کرونا مردم مراقب فروش مواد بهداشتی تقلبی در فضای مجازی باشند.

سرهنگ‌ حسین صادقی گفت: این روزها با شیوع موج سوم بیماری کرونا و شروع فصل پاییز استفاده از اقلام بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در جامعه افزایش یافته و امکان تهیه و خرید انواع و اقسام این محصولات بهداشتی توسط مردم در فضای مجازی فراهم شده است.

وی افزود: به تازگی برخی کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از شرایط خاص موجود در جامعه و ناآگاهی برخی کاربران، به فروش بسته های اقلام بهداشتی تقلبی و فاقد مجوز با قیمت ارزان در برخی کانال ها و گروه‌های شبکه های اجتماعی اقدام می کنند.

صادقی ادامه داد: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات فروش اقلام و بسته های بهداشتی اقدام می‌کنند قابل اعتماد نیستند، چراکه اکثر بسته ها تقلبی و فاقد مجوزهای مربوطه است.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه محصولات دارویی ‌و بهداشتی باید با مجوز و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تحت نظارت سازمان غذا و دارو باشد، تاکید کرد:‌ فروش هرگونه داروی مجاز و غیرمجاز در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان نیاز اقلام بهداشتی و دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه کنند، تا در دام شیادان اینترنتی قرار نگیرند.

رییس پلیس فتا استان سمنان به کلاهبرداران سایبری هشدار داد: بر اساس قانون خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه است و این پلیس با قانون‌شکنانی که در فضای مجازی به تبلیغ و فروش کالا به صورت غیرقانونی اقدام کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات برخط و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز