رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سطح زیر کشت باغات استان ۴۴ هزار هکتار است / تولید ١/٦ درصد میوه کشور در لرستان

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۳:۳۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۲۰۰۶
سطح زیر کشت باغات استان ۴۴ هزار هکتار است / تولید ١/٦ درصد میوه کشور در لرستان
اسفندیار حسنی‌ مقدم گفت: ١/٦ درصد میوه کشور در لرستان تولید می شود از این لحاظ ودارای رتبه ۲۱ در کشور هستیم.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛حسنی مقدم  در جمع خبرنگاران با تأکید بر سرمایه گذاری در صنعت فرآوری محصولات باغی ،اظهار کرد:  سرانه تولید میوه در کشور بالاتر از متوسط جهانی است اما بخشی از میوه تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می شود.

اوافزود: استان لرستان به سبب شرایط آب و هوایی متمایز یکی از استان‌های میوه خیز کشور محسوب می‌شود.

حسنی مقدم  سطح زیر کشت باغات استان لرستان را ۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و یادآورشد:  از این سطح ۳۱۰ هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می شود. در واقع ١/٦ درصد میوه کشور در لرستان تولید و دارای رتبه ۲۱ در کشور می باشیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به استعداد استان در تولید برخی از محصولات باغی اشاره کرد و افزود:  انجیر سیاه با تولید ۳۰ هزار تن دارای رتبه اول کشور، محصول انار با تولید ۶۵ هزار تن رتبه دوم، محصول گردو با تولید ٢١ هزار تن رتبه دوم کشور را بخود اختصاص داده است و با تولید ۷۰ هزار تن سیب جزو ده استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او بیان کرد: توسعه باغات خصوصاً باغات با تولید محصول خشکباری که نیاز به فرآوری کمتر و ماندگاری بیشتری دارند در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار دارد.

حسنی مقدم سرانه تولید میوه در کشور را بالاتر از متوسط جهانی اعلام کرد و  ادامه داد:  اما برخی از میوه های تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می شود.

این مسئول  یکی از مشکلات صنعت باغداری استان را نبود کافی صنایع تبدیلی و غذایی ، سردخانه ها و مسائل مرتبط با فرآوری و بسته بندی میوه جات عنوان کرد و یادآورشد: از همه کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت فرآوری محصولات باغی هستند دعوت می‌شود به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مراجعه نمایند، بدیهی است در این راستا مجوزهای لازم صادر و برخی از هزینه های احداث کارگاه ها و کارخانجات در قالب تسهیلات از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان اعطاء می گردد تا زنجیره تولید محصولات باغی تکمیل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز