شهرستان پلدشت قطب کشت بادام زمینی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۲۲۴۹
شهرستان پلدشت قطب کشت بادام زمینی در آذربایجان‌غربی
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۷ هکتار از اراضی شهرستان پلدشت به زیر کشت بادام زمینی رفته است که بیشترین سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی عیدی افزود: امسال در کل استان علاوه بر شهرستان پلدشت ، در سطح نیم هکتار نیز این محصول در شهرستان شاهین دژ کشت شده است که از مجموع ۲۷.۵ هکتار مزرعه بادام زمینی کشت شده در سطح استان ، پیش بینی می شود بیش از ۶۰ تن محصول برداشت شود.

عیدی تصریح کرد: میانگین تولید بادام زمینی در این مزارع ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برآورد شده است و این محصول در اردیبهشت ماه زیر کشت رفته و درآبان ماه نیز برداشت می شود.

وی ادامه داد: نوع بذر مصرفی در مزارع از ارقام n۷ ترکیه، رقم گلی و رقم مغان هست که امسال محصول تولیدی در سر مزارع به قیمت ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان به فروش رسید.

عیدی اضافه کرد: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند و درآمد خوبی را نیز عاید کشاورزان می کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی را از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول دانست و افزود: کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه‌ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره‌وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز