سیما سادات لاری:

ابتلا و مرگ در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۴:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۲۴۱۵
ابتلا و مرگ در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۵۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش برنا؛ سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در استان اردبیل گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان همچنان روند افزایشی دارد و به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است. هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشکین شهر از استان اردبیل در وضعیت قرمز یعنی خیلی پر خطر و شهرهای خلخال، گرمی و نیز در وضعیت نارنجی یا پر خطر و بقیه شهرها و مناطق این استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط کرونا قرار دارند.

وی افزود: میزان بروز موارد ابتلا و بستری کرونا در استان اردبیل هم اکنون ۳۵ در ۱۰۰ هزار نفر و میانگین مرگ و میر ۶۰.۵ به ازای هر یک میلیون نفر است که در هر دو شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

لاری گفت: ۴۳ درصد تخت های بیمارستانی استان اردبیل به بیماران کووید۱۹ اختصاص دارد، ۴۹۳ بیمار قطعی کووید۱۹ در بیمارستانها و مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند و ۸۲ نفر آنها به علت وخامت وضعیت در بخش مراقبت های ویژه هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در استان اردبیل نیز مانند سراسر کشور مهمترین علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ دورهمی های خانوادگی است و درخواست جدی وزارت بهداشت از مردم این است که فعلا دید و بازدیدها را به صورت مجازی انجام دهند و از همه دستگاههای اجرایی می خواهیم در اجرای محدودیت ها با وزارت بهداشت همکاری کنند. امیدواریم با همکاری مسئولانه همه دستگاهها و مردم شاهد کاهش روند ابتلای به بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

 

نظر شما