مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

سفیران سلامت دانش آموزی در انتقال مفاهیم بهداشتی و تندرستی به همسالان و خانواده ها نقش آفرین هستند

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۰:۳۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۲۷۲۵
سفیران سلامت دانش آموزی در انتقال مفاهیم بهداشتی و تندرستی به همسالان و خانواده ها نقش آفرین هستند
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: سفیران سلامت دانش آموزی در تندرستی خانواده ها و انتقال مفاهیم بهداشتی ، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم نقش آفرین هستند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، رشید قربانی  در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی که به صورت مجازی برگزار شد توجه به تربیت بدنی و زیستی را یکی از ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی و آموزش سبک زندگی مورد نیاز دانش آموزان می باشد در این ساحت پیش بینی شده است .

وی با بیان اینکه حوزه سلامت همواره برای تندرستی آحاد جامعه و به ویژه در این 9 ماه گذشته تلاش مضاعفی کرده است ، اظهار داشت :  به طور کلی بهداشت و درمان به هر میزان هم تلاش کند نهایتا در عرصه درمانی تا 30 درصد می تواند به سلامت جامعه کمک نماید،  بخش عمده ای از بحث سلامت ، به دانش، آگاهی و فرهنگ سلامت  مردم و  سبک زندگی سالم بستگی دارد. 

قربانی با تاکید بر اینکه تنها با اقدامات درمانی نمی توان سلامت را حفظ کرد و پدیده کوید 19 موید این مطلب است ، اظهار داشت : اگر همراهی و رعایت مردم نباشد، اقدامات کادر درمانی موثر نبوده و به نتیجه نمی رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت ،گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه آگاهی بخش ، دانش آفرین و فرهنگ ساز در کنار سایر دستگاه ها با مخاطبان گسترده ای که در اختیار دارد، می تواند با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود، اقدامات موثری انجام و در راستای سلامت جامعه کمک کند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه سالم می تواند به دیگر عرصه ها از جمله اقتصاد، صنعت و کشاورزی کمک کند، تصریح کرد : جامعه بیمار نمی تواند موفق باشد .

وی خیل عظیم فرهنگیان و نیروی انسانی کارآمد و توانمند و هم چنین جمعیت بالای دانش آموزان را از بستر های آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت : این دو قشر عظیم می توانند با ارائه خدمات و آگاهی بخشی در راستای سلامت جامعه قدم های موثری بردارند.

قربانی هم چنین گفت: از طریق محتوای کتاب های درسی و مراقبین سلامت مدارس نیز می توان پیام های بهداشتی را به دانش آموزان، خانواده ها و آحاد جامعه منتقل کرد .

وی هم چنین به اقدامات و فعالیت های حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان در یکسال گذشته نیز اشاره کرد و راه اندازی کمپین در خانه بمانیم، کمک به برگزاری امتحانات دانش آموزان، کنکور سراسری، تهیه ، تولید و بارگذاری محتوای الکترونیکی سلامت محور، بازگشایی مدارس ، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز واحد های اداری و آموزشی را از مهم ترین این اقدامات بر شمرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری شرکای برون سازمانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و حمایت های دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، اقدامات انجام شده تداوم داشته باشد تا شاهد  ارتقاء بیش از پیش سلامت دانش آموزان و آحاد جامعه باشیم .   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز