نماینده ولی فقیه در استان یزد:

همدلی و از خودگذشتگی اصناف یزد در مقابله با کرونا ستودنی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۳:۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰۹
همدلی و از خودگذشتگی اصناف یزد در مقابله با کرونا ستودنی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، همدلی و از خودگذشتگی اصناف و بازاریان استان یزد در مقابله با کرونا را ستودنی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار هیئت رئیسه اتاق اصناف و جمعی از روسای اتحادیه ها به مناسبت هفته بسیج با اشاره به اینکه امروز ایران در بین کشورهای منطقه در زمینه های مختلف سرآمد است، اظهار داشت: این اتفاق به برکت ایمان و استکبارستیزی ملت ایران افتاده و اگر این انقلاب نبود معلوم نبود که چه سرانجام و سرنوشتی در انتظار ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی است، افزود: روحیه ایمان، معنویت، اعتقاد به قیامت و زندگی اخروی و اخلاص و استقامت ملت ایران را در همه صحنه‌ها به پیش برده و به ملتی سرآمد تبدیل کرده و این ویژگی‌های ملت ایران برای مستکبران گران تمام شده است.

ناصری عنوان کرد: آمریکا و غرب چهل سال است هر توطئه ای کرده اند، شکست خورده و این اتفاقات به برکت رهبری‌های امام و رهبری، مقاومت مردم، صلابت و اقتدار بسیجیان رقم خورده و الگوی کامل این صلابت و اقتدار، سردار قاسم سلیمانی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه آمریکا دارد از همه توان خود برای آزار و اذیت ایران و در مضیقه قرار دادن مردم ما استفاده می کند، افزود: آمریکا همه را وارد لیست تحریم‌های خود کرده و به نظر می‌رسد اکنون فقط بقالی‌ها از لیست تحریم‌های آمریکا در امان مانده‌اند.

ناصری ادامه داد: ملت ایران تاکنون مقاومت کرده و از این پس نیز باید مقاومت کند تا به رشد و تعالی و پیشرفت برسد و برای تحقق این امر همه باید به میدان بیایند.

وی، نقش کسبه و بازاریان را در پیشرفت‌های انقلاب بسیار ارزنده دانست و گفت: اصناف و بازاریان روحیه خداجویی، مبارزه، تکامل جویی و قرب به خدا دارند و خداوند متعال نیز به کسب و کار آنها برکت می‌دهد.

ناصری یادآور شد: در دوران شیوع کرونا اگر تلاش و از خودگذشتگی و همکاری اصناف و بازاریان و نهادهایی نظیر ستاد اجرای فرمان امام نبود، با مشکلات بسیاری مواجه می شدیم زیرا دولتها از عهده این مشکلات به تنهایی بر نمی آیند و توطئه دشمن نیز همین بود که دولت ایران را زمین بزند اما مردم ما به میدان آمدند و همچون همیشه نقش آفرینی کردند.

وی از تلاش اصناف و بازاریان و خیران برای تامین اکسیژن بیمارستان‌ها قدردانی کرد و اظهار داشت: بی‌شک آنچه در راه خدا صرف و انفاق می شود، بر اساس وعده خداوند، چندین برابر جبران می شود و چون امید به خدا در میان اصناف و بازاریان و خیران ما وجود دارد، خداوند متعال جبران خواهد کرد.

ناصری تاکید کرد: بر اساس آیات الهی، اگر ملتی بنا را بر این بگذارند که به یکدیگر رحم کنند، خدا نیز به آنها رحم خواهد کرد و هرکس که به بنده خدا ظلم کرد، خدا او را ریشه‌کن خواهد کرد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: مسئولان باید بیشتر به فکر اصناف باشند و حداقل در گرفتن مالیات مراعات اصناف و بازاریان را بکنند و امیدواریم کارها به نحو مطلوب پیش برود زیرا متاسفانه شاهدیم که در برخی امور سنگ اندازی می شود.

وی تصریح کرد: گاهی به نظر می رسد دست‌هایی وجود دارد که می خواهد ملت ایران را به لحاظ اقتصادی فلج کند اما امیدواریم با تدابیر رهبری و ورود قوه قضاییه و همت مسئولان، از بار مشکلات مردم کاسته شود.

ناصری، کارهای ارزشمند کسبه و بازاریان یزد را ستود و گفت: یقین بدانید که اگر برای خدا به دیگران کمک می کنید و برای خدا و سلامتی جان مردم، از کسب رزق و روزی خود می گذرید، خداوند شاهد است و پاداش آن را در نظر خواهد گرفت و امیدواریم در این مجاهدت‌ها، مشمول رحمت خدا شوید.

امام جمعه یزد، التجا به درگاه خداوند را نیز برای عبور از مشکلات و رفع بلا و بیماری بسیار موثر دانست و بیان کرد: فراگیر کردن استغفار و سفارش کردن یکدیگر به ذکر روزانه 70 بار استغفار، علاوه بر تقویت روحیه معنوی، آثار ارزشمندی به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز