در دیدار جوانان استان با نماینده ولی فقیه به مناسبت هفته بسیج؛

آیت‌الله محمدی لائینی: جوانان برای رسیدن از واقعیت‌ها به بایدها، نقشه راه داشته باشند

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۳:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۳۱۹۲
آیت‌الله محمدی لائینی: جوانان برای رسیدن از واقعیت‌ها به بایدها، نقشه راه داشته باشند
اعضای مجمع جوانان و خانه جوانان مازندران با همراهی مسئولان و به مناسبت هفته بسیج به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفتند و مسائل و مشکلات حوزه جوانان را مطرح کردند ...

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران؛ صبح امروز و به مناسبت هفته بسیج، اعضای مجمع جوانان و خانه جوانان مازندران با همراهی محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، حسین بریمانی سرپرست معاونت توسعه امور ورزشی و محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان به دیدار آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان رفتند و دغدغه ها و مشکلات حوزه جوانان را با ایشان درمیان گذاشتند.

آیت الله محمدی لائینی در این دیدار صمیمی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: جوانان مازندرانی در دفاع از کشور، دفاع از حرم و امروز هم در دفاع از سلامت جامعه همواره درمیدان بودند و موجب خرسندی است که امروز در جمع نمایندگان جوانان استان هستم و توفیق شنیدن صحبت‌های صادقانه، خالصانه و صریح این عزیزان را دارم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با اشاره به‌اینکه جوانان موتور حرکت و پیشرفت جامعه هستند افزود: موضوعات جوانان بر دو محور استوار است؛ ابتدا در حوزه مشکلات جوانان، که برای شناسایی این مشکلات نیز از خود جوانان می توان کمک گرفت و دوم اینکه از ظرفیت جوانان در رشد و توسعه جامعه چگونه بهره گیریم. یعنی از ایده‌ها، فکرها و خلاقیت‌های جوانان چگونه برای حل مشکلات و توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

وی همچنین به فرازهایی از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: شروع و پایان این بیانیه مهم با جوانان است که نشان از اهمیت موضوع جوانان در نزد رهبر انقلاب دارد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: جوانان برای رسیدن از واقعیت ها به بایدها ، نقشه راه داشته باشند و این برنامه ریزی ها نیازمند طرح و ایده از سوی جوانان است.

او با اشاره به برخی از مشکلات استان ازجمله تردد و ترافیک، حمل و نقل جاده‌ای و کشاورزی و نهاده های دامی، خواستار اجرایی شدن ایده های موجود در این زمینه شد و تاکید کردند؛ جوانان فعال استان نیز با راه اندازی کارگروه هایی متشکل از نخبگان و متخصصان نسبت به آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکارها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان، حضور پرتعداد جوانان مدافع حرم مازندرانی را نشانی از انگیزه و معرفت جوانان استان دانست و به جوانان حاضر توصیه کرد که اتصال و ارتباط با خدا را محکم نمایند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این دیدار ضمن تشریح شرایط تشکل های جوانان استان گفت: فعالیت داوطلبانه بیش از ۲۰۰۰ جوان در قالب سازمان های مردم نهاد ، بیش از ۱۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در فعالیت های ورزشی نشان از پویایی بی نظیری دارد که در هر رویداد اجتماعی و یا آوردگاه ملی و بین المللی از مازنی ها انتظار ها دارند.

او افزود: جوانان ما در سیل و زلزله، کرونا، جهاد علمی و جهاد اقتصادی همان نقشی را ایفا می کنند که جوانان اول انقلاب در دفاع مقدس انجام می‌دادند .

محمدرضا ییلاقی اشرفی گفت: با توجه به بازنشستگی بسیاری از مسئولان ، جوان‌گرایی در عرصه مدیریت استان ضروری است ولی متاسفانه جوانگرایی امروز، دچار دست اندازهایی شده است که مرتفع ساختن این مشکلات نیازمند عزم جدی همگان است.

او با بیان اینکه بارها در جمع جوانان فعال استان حضور داشته‌ام افزود: خواسته‌های مهم این نسل اعتماد، احترام و حمایت از نسل جوان است و ترسیم یک نقشه راه و ساز و کار اساسی برای استعدادیابی، تعلیم و تربیت و هدایت جوانان و بهره گیری از این ظرفیت عظیم برای توسعه استان و پرورش مدیران آینده، یک راهبرد کارگشا خواهد بود.

گفتنی است سینا هدایت رئیس مجمع جوانان، میلاد قربانی مسئول خانه جوانان استان، دریایی، طهماسبی و قاسمی از جوانان حاضر در این دیدار بودند که به نمایندگی از تشکل های جوانان استان معضلات، مشکلات و مطالبات خود را در فضایی صمیمی مطرح کردند؛ که انتقاد از رفتار برخی دستگاه های نظارتی درخصوص فعالیت های سمن های جوانان، سنگ اندازی برخی ارگان ها و نهادها در مسیر ارائه خدمت ، سبک شمردن و ساده انگاری برخی مسئولان در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان، ارائه گزارش از عملکرد خانه های جوانان ، درخواست تکمیل و تجهیز خانه های جوان سراسر استان، فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی سمن های جوانان، مشکلات ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان و تسهیل ارتباط تشکل های جوانان با مسئولان استان از مهمترین موضوعات و محور بحث جوانان حاضر بود.

در پایان این نشست نیز تمثال بنیان گذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی از طرف تشکل های مردم نهاد جوانان استان به آیت الله محمدی لائینی اهداء شد.

132

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز