مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان:

سمن ها نقش مهمی در آموزش مهارتهای زندگی مسالمت‌آمیز خانواده ها با کرونا دارند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۷:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۳۲۰۶
سمن ها نقش مهمی در  آموزش مهارتهای زندگی مسالمت‌آمیز خانواده ها با کرونا دارند
ناهیدپرویزپورگفت: تعامل و همکاری سازنده بین جامعه مدنی و دستگاه‌های دولتی می‌تواند خدمت‌رسانی به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ پرویز پوردر  جلسه بررسی راهکارهای توانمندسازی کودکان و خانواده‌های مناطق حاشیه‌ای در دوران کرونا که با حضور مدیران‌عامل دفاتر تسهیلگری و تعدادی از سازمان های مردم نهاد در استانداری لرستان برگزارشده بود ،اظهارکرد: در سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه مدنی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و آموزش مهارتهای زندگی مسالمت‌آمیز با ویروس کووید۱۹ به خصوص برای کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر جامعه را دارند.

او افزود: یکسال از شروع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان می‌گذرد و شیوع این بیماری را می توان سخت‌ترین آزمون نسل بشر در قرن ۲۱ دانست.

پرویزپور با اشاره به تلاش دولت‌ها در مهار این ویروس،تصریح کرد: همه دولت‌ها تمام امکانات و منابع خود را صرف کنترل و بازداری از شیوع این ویروس کشنده کرده‌اند و با وجود اینکه به یافته‌های علمی و روش‌های پیشگیرانه‌ی قابل توجهی دست یافته‌اند اما هنوز بطور کامل قادر به مهار رشد پیشرونده و تصاعدی آن در بین شهروندان خود نشده‌اند.

او خاطر نشان کرد: در دوران کرونا شاهد تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی ،تغذیه ، بهداشت و روابط اجتماعی بوده‌ایم و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه با تغییر در برخی عادات رفتاری فردی و ساختار فرهنگی و اجتماعی، خودمراقبتی ، دیگرمراقبتی و مراقبت اجتماعی را بیاموزیم و به دیگران بیاموزانیم تا زندگی سالم و بانشاطی را داشته باشیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با تاکید براینکه آموزش مهارتها، افزایش تاب‌آوری اجتماعی، تنوع در برنامه‌های روزانه زندگی،  کنترل رفتارهای هیجانی و تقویت گفتگوی موثر بین اعضای خانواده می تواند از آسیب‌های روحی و روانی ناشی از تاثیرات منفی بیماری پیشگیری نماید،گفت:دفاتر تسهیلگری و سازمان‌های مردم نهاد با توجه به حضور مداوم و مستمر و ارتباط عاطفی با خانواده های مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار نقش مهمی در توانمندسازی کودکان کار و خیابانی، کاهش بزه های اجتماعی مهارت افزایی و خودمراقبتی و حفظ سلامت روانی در مواجه با بحران های ناشی از بیماری را دارند.

او ادامه داد: تعامل و همکاری سازنده بین جامعه مدنی و دستگاه‌های دولتی می‌تواند در شناسایی ،پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و روند خدمت‌رسانی به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب  موثر واقع شود.

پرویزپور بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم در این دوران سخت از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت افزایش رفاه و سلامت اجتماعی ،سلامت روانی و بازتوانی کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده استفاده کنیم

 

نظر شما
پرونده ویژه