رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه یار می شوند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۳۲۷۳
اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه یار می شوند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای برنامه مدرسه یاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: برنامه مدرسه یاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان از طریق جلب مشارکت عمومی والدین وبهره مندی از توانایی اولیای دانش آموزان در جهت ارتقای کیفی برنامه ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی و پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان اجرا می شود.

رنجبر با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه  به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، اظهارکرد : تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند واین مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه های بسته تحولی"توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان استثنایی" و با هدف بهره مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت ها و قابلیت های اولیا این برنامه اجرا می شود.

وی گفت: براین اساس اولیایی در برنامه "مدرسه یاری" مشارکت دارند که در حوزه سلامت، تربیت بدنی، توان بخشی، هنر، فنی و ...تخصص و مهارت داشته باشند و بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات تخصصی، علمی و مهارتی خود را ارایه کنند.

رنجبر با بیان اینکه خانواده و انجمن های اولیا و ‌مربیان باید متناسب با شرایط موجود نقش آفرینی کنند، گفت :  محدودیت‌های ناشی ازشیوع بیماری کرونا بیش‌ازپیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت آشکار کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر،تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.

رنجبر گفت:حضور اولیا و مشارکت آن ها در اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مستلزم مشارکت والدین است و توانایی فکری ، علمی و تخصصی والدین  در آموزش وتربیت  دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد، گفت: تداوم و بقای جامعه در گرو هدایت هدف‌دار انسانهاست و اخلاق، هدایت و تربیت سه رکن اساسی در آموزش و پرورش هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز