۱۸ مرکز برای نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در کردستان فعال است

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۱:۵۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۳۴۴۷
۱۸ مرکز برای نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در کردستان فعال است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماران مشکوک به کرونا باید در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند و در صورت تشخیص پزشک معالج برای روند تست‌گیری به مراکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، آرزو فلاحی با اشاره به اهمیت تشخیص زود هنگام بیماری کرونا اظهار کرد: مردم نسبت به داشتن علائم کرونا اهمال کاری و خود درمانی نکنند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۸ مرکز منتخب ۱۶ و ۲۴ ساعته جهت نمونه‌گیری از بیماران مبتلا به کرونا فعال است، افزود: بیماران مشکوک به کرونا باید در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک معالج برای تست گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته منتخب ارجاع داده می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مراکز منتخب بعد از انجام تست‌گیری در صورت تشخیص مثبت کرونا روند درمان و خودمراقبتی بسته به حال عمومی بیمار شروع می‌شود.

دکتر فلاحی عنوان کرد: مراجعه به مراکز منتخب جهت تست کرونا فقط از طریق سامانه ۴۰۳۰ نیست و افراد به صورت مستقیم در صورت تشخیص پزشک معالج در مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری بیماران توسط مراقبین سلامت در مراکز منتخب، گفت: در صورت وجود علایم شدید، بیماران از این مراکز به بیمارستان معین بیماری کرونا ارجاع داده می‌شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه با معرفی مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته از هم استانی‌های عزیز خواست تا با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ و یا مراجعه به سامانه salamat.gov.ir همکاری لازم را برای کنترل اپیدمی و کاهش بار بیماری داشته باشند.

دکتر فلاحی ضمن اشاره به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی اولیه در سلامت مردم، اظهار داشت: مراکز 16 و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت به منظور سهولت دسترسی مردم به خدمات اولیه، کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌های معین و شناسایی اولیه بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در اماکن عمومی ادامه داد: مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی توجه نباشند چراکه کرونا با سرعت در حال تکثیر و بی رحمانه می‌تازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میرها در استان زنگ خطری برای افزایش سطح هوشیاری و آگاهی مردم نسبت به خطر بحران کرونا، است، اذعان کرد: محدودیت‌های کرونایی را در راستای تضمین سلامتی خود و حمایت از کادر بهداشت و درمان، اعمال کنید.

دکتر فلاحی خطاب به شهروندانی که خطرات ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند، اظهار کرد: حضور مردم در میهمانی‌های خانوادگی و بی اهمیتی به انتشار ویروس کرونا در محیط‌های بسته باعث ابتلاء و حتی فوت افرادی از یک خانواده خواهد شد.

نام مراکز خدمات جامع سلامت به شرح زیر است:


1- بانه شماره ۳ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
2- بیجار شماره ۴ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
3- بیجار حسن آباد یاسوکند (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
4- دهگلان شماره ۱ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
5- دیواندره قدس ۲ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
6- دیواندره زرینه (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
7- سروآباد (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
8- سروآباد اورامان تخت (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
9-سقز شهید کرباسی (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
10- سنندج عباس اباد مرکز عباس اباد، چهار راه عباس اباد خیابان مهاجرین جنگ تحمیلی
(مرکز ۱۶ ساعته فعال)

11 - سنندج بهاران مرکز بهاران پشت مخابرات بهاران واقع در بلوار اصلی بهاران
(مرکز ۱۶ ساعته فعال)

12-سنندج اوراژانس حمزه روبروی مسجد جامع ساعت 14 الی 19
13 - سنندج حسین آباد (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
14 - قروه شماره ۱ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
15 - قروه سریش آباد (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
16 - کامیاران شماره ۱ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)
17 - کامیاران موچش (مرکز ۲۴ ساعته فعال)
18 - مریوان شماره ۵ (مرکز ۱۶ ساعته فعال)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز