آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۵ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۳۶۵۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۵ آذر ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش موارد قطعی کروناویروس در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به حدود ۱۳ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲ هزار و 988 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند .

وی با اشاره به شناسایی ۲۷ مورد مثبت جدید خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته (از 5 آذر ماه الی 6 آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 27 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی شهرستان های تابعه دانشگاه بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و 713 نفر رسیده است ،ضمن اینکه ۹ هزار و 275 بیمار مبتلای قطعی نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر 47 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 به دو هزار و 962 نفر رسید.

این عضو هیاتدعلمی علوم پزشکی سمنان یادآوری کرد: متاسفانه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 533 نفر در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه فوت شدند.

 دکتر دانائی با اشاره به این که استان سمنان در وضعیت "قرمز" قرار دارد، گفت: شهرستان های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز