فرماندار شاهرود:

۹۵ درصد از کسبه شاهرود در طرح مقابله با ویروس کرونا همکاری دارند

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۳۶۵۸
۹۵ درصد از کسبه شاهرود در طرح مقابله با ویروس کرونا همکاری دارند
فرماندار شاهرود از همراهی ۹۵ درصد از کسبه و بازاریان در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: افرادی آگاهانه و یا ناآگاهانه اصول را رعایت نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نادر فخری روز چهارشنبه اظهار داشت: برخی افراد از وضعیت شهرستان ناآگاه هستند و رفتار غیراصولی و غیر قانونی نسبت به تحریک برخی اصناف برای بازگشایی مغازه ها اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسبه و بازاریان تاکنون همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته اند، تصریح کرد: معدود کسانی به دنبال خدشه دار کردن چهره بازاریان هستند که بزودی آنان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فخری با اشاره به اینکه ستاد عملیات مقابله با کرونا شهرستان شاهرود دارای سه معاونت بوده و هر کدام ماموریت خاصی دارند ، افزود: یکی از این معاونت ها مسوولیت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را دارد، در کنار نشست های اصلی این معاونت یکسری نشست های هماهنگی هم برگزار می‌گردد.

فرماندار شاهرود ادامه داد: در همین راستا نشستی با حضور فرمانده انتظامی و رییس پلیس راهور با هدف بررسی مشکلات و معایب طرح محدودیت ها و بازنگری در روش اجرا برگزار شد و به نتایج و تفاهم  خوبی دست یافتیم.

به گفته وی در حوزه محدودیت های داخل شهر، محدودیت های تردد و ورود خودروها با پلاک غیر بومی به شهر مشکلی نبوده و رضایت کامل در اجرای این طرح وجود داشت.

معاون استاندار سمنان از برگزاری نشستی با عنوان هماهنگی معاونت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و ابراز داشت: این نشست با حضور نیروی انتظامی، پلیس امنیت، پلیس اماکن، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رییس اداره بهداشت حرفه ای محیط، تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گفته فخری در این نشست موضوعات تجربه شده در چند روز اخیر مورد بررسی و نقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه دادستان شهرستان شاهرود مجوز پلمب سیار برای نیروی انتظامی، اداره صمت و اداره بهداشت و درمان صادر کرده است، افزود: بازرسی از بانک ها، اداره ها و همچنین بازرسی از اصناف پنج شهر دیگر شهرستان به طور مستمر و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شاهرود تصریح کرد:دراین نشست مقرر شد اصناف قانون شکن که تعداد بسیار کمی هستند، شناسایی و به دادگستری شعبه رسیدگی به جرایم کرونا معرفی شوند.

فخری با اشاره به اینکه واحدهای صنفی متخلف ۱۵ روز پلمب می شوند، تصریح کرد: برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل داده می شود و از تمدید پروانه کسب برای آنان خودداری می گردد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه کمبودی از لحاظ تامین مرغ مصرفی شهرستان نداریم، اظهار داشت: از ۲ روز گذشته مقدار زیادی مرغ گرم و منجمد وارد شهرستان شده و بین عوامل توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از یک ماه گذشته مقداری مرغ در سردخانه های شهرستان ذخیره شده که در صورت نیاز توزیع خواهد شد، افزود: همه عوامل فروش باید براساس نرخ مصوب مرغ را توزیع نمایند.

به گفته وی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مامور شده تا عوامل توزیع در سطح شهرستان را گسترش داده تا ازدحام و تجمع خرید جلوگیری گردد.

شهرستان شاهرود با ۵۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان یکی از مناظق بحرانی کشور در شیوع ویروس کروناست .

در این شهرستان بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه فعالیت می کنند که زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه هستند.

نظر شما