راه ۲۰ روستا در استان همچنان مسدود است

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۲:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۵۴۳۲
راه ۲۰ روستا در استان همچنان مسدود است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از بازگشایی راه ۱۴۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با یادآوری بارش سنگین برف و مسدودشدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های دیواندره، سقز و بانه، اظهار داشت: تلاش راهداران برای برفروبی محور‌های مواصلاتی اصلی و راه‌های روستایی از دو روز پیش آغاز شده است.

او خاطرنشان کرد: بامداد دیروز به علت بارش سنگین برف عمده تمرکز راهداران استان بر محور سقز - دیواندره بود و صبح دیروز نیز با توجه به اعلام نیاز، نیرو‌های کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محور اعزام شدند.

مدرس‌گرجی اضافه کرد: علیرغم شدت بارش برف و کولاک، راهداران مانع انسداد مسیر سقزـ دیواندره و بالعکس شدند و دیروز با حضور نیرو‌های کمکی، بخشی از راهداران سقز برای برفروبی راه‌های روستایی اعزام شدند.

او ادامه داد: با تلاش راهداران استان، مسیر‌های ارتباطی ۱۴۰ روستا بازگشایی شد و اکنون تنها راه ۲۰ روستا مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: ۴۵۰ راهدار در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمت در فصل زمستان در طرح زمستانه امسال ساماندهی شده‌اند، گفت: نیرو‌های راهداری با تمام تجهیزات همزمان با اولین بارش‌ها در ۲۳ راهدارخانه ثابت و ۲۳ راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس‌گرجی اظهار داشت: ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برفروبی و پاکسازی جاده‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که نزدیک به دو هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی است که همچون سنوات گذشته با اجرای طرح زمستانه و با همکاری بخش خصوصی به مردم خدمت‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از مصرف ۵ هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک، برفروبی ۵ هزار کیلومتر باند و رهاسازی ۵۰۰ دستگاه خودرو در طول این دو روز در استان خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز