آخرین و جدیدترین آمار کرونایی خوسف تا ۹۹/۹/۹

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۴۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی خوسف تا ۹۹/۹/۹
فرماندار خوسف گفت: از اسفندماه پارسال تا پایان آبان ماه امسال ۵۱۵ تست کرونا از مردم شهرستان خوسف گرفته شده و در مجموع ۱۷ نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند.

به گزارش برنا؛ آخوندی، فرماندار خوسف گفت: از ابتدای اسفند ماه پارسال تا پایان آبان ماه امسال ۶۱ مورد مبتلا به بیماری کرونا از شهرستان خوسف بستری و ۱۱۷ قرنطینه خانگی شده اند.

او افزود: همچنین در این مدت ۲۳۰ بستری تنفسی مشکوک به کرونا و ۱۷ مورد فوتی داشته ایم.

آخوندی از بازرسی ۲ هزار و ۱۲۹ مورد از صنوف شهرستان در این مدت خبر داد و ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۲۹ مورد بازرسی از ادارت شهرستان نیز انجام شده است.

فرماندار خوسف از معرفی به مراجع قضایی برای پلمب ۱۰ صنف در شهرستان خوسف خبر داد و اظهار کرد: میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف و عموم مردم قبل از اجرای طرح جامع محدودیت‌ های کرونا ۴۷ درصد بوده است.

او تصریح کرد: از اول آذرماه امسال که طرح محدودیت‌ های جامع کرونا شروع شد؛ در هفته نخست ۵۲ مورد تست کرونا گرفته شد.

آخوندی ادامه داد: از این تعداد  ۶ نفر بستری و  ۲۰ نفر نیز قرنطینه خانگی شدند و همجنین دو نفر نیز فوت کرده اند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه و همزمان با آغاز طرح جامع محدودیت‌ های کرونایی صنفی برای پلمب به مراجع قضایی معرفی نشده است، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف ۹۵ درصد، ادارات ۱۰۰ درصد و مردم ۸۵ درصد بوده، اما این شاخص امروز تغییر کرده و صنوف ۱۰۰ درصد و مردم ۹۲ درصد ضوابط بهداشتی را رعایت کرده اند.

او با بیان اینکه  این  آمار ها نشان دهنده ی رشد رعایت موارد بهداشتی توسط اصناف و مردم است، بیان کرد: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان خوسف کم شده است نشان از این می دهد که رعایت دستورالعمل ها توسط اصناف بر آمار بیماران کرونایی تاثیرگذار بوده است.

 آخوندی با بیان اینکه رویکرد این است تا حساسیت مردم به بیماری کم نشود، اضافه کرد: با اجرای طرح جامع محدودیت‌ های کرونا در شهرستان خوسف، مشخص شد اگر مردم و اصناف دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند در روند قطع زنجیره کرونا تاثیر گذار خواهند بود.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه بیشترین گروه شغل اصناف در شهرستان خوسف جزو گروه‌های یک و دو هستند، گفت: تاکنون صنفی از اجرای محدودیت ها ناراضی نبوده است.

او با بیان اینکه بسیاری از کارمندان شهرستان خوسف درگیر بیماری کرونا شده اند، افزود: ۵۰ درصد پزشکان خوسف در آبان ماه درگیر بیماری کرونا شده اند، اما با وجود کمبود‌ ها و محدودیت‌ ها خوب کار کرده اند که جای تشکر دارد.

آخوندی ادامه داد: تا کنون ۳۹ مورد از کادر درمان، دو دانش آموز و چهار نفر از معلمان شهر خوسف به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

فرماندار خوسف گفت: هم اکنون شهرستان خوسف در وضعیت نارنجی قرار دارد و ۵۰ درصد نیرو‌ های ادارات آن سر کار حضور دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز