برناگزارش می دهد؛

فوتبال معمولان چشم انتظار وعده مسئولین برای افتتاح یک زمین چمن / دغدغه فوتبالیست های معمولانی از زمین های خاکی تا امیدواری برای چمن استاندارد / سرانجام پروژه ایی که احتمالا در بهمن ماه افتتاح شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۶۰۶۹
فوتبال معمولان چشم انتظار وعده مسئولین  برای افتتاح یک زمین چمن /  دغدغه فوتبالیست های  معمولانی از زمین های خاکی تا امیدواری برای چمن استاندارد / سرانجام  پروژه ایی که احتمالا  در بهمن ماه افتتاح شود
سالهاست دغدغه فوتبال دوستان معمولانی به جهت داشتن زمین چمن مناسب و امکانات اولیه در آتش بی‌توجهی می‌سوزد.

خبرگزاری برنالرستان - گروه ورزشی: فوتبال در استان لرستان همواره از محبوب‌ترین رشته های ورزشی بوده و فوتبالیست های بسیاری به سطح اول فوتبال کشور معرفی کرده است بالطبع آن در شهر معمولان هم همین علاقه و روند از گذشته تا کنون پابرجا بوده است، معمولان دیاری که ثابت کرده از نظر استعدادهای ورزشی همواره از پتانسیل بالایی برخوردار است.

 برخی با نام فوتبال معمولان به یاد ابراهیم میرزاپور سنگربان شماره یک تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ افتاده و برخی از بیژن کوشکی سد محکم خط دفاعی استقلال یاد می‌کنند، اما متاسفانه سالهاست دغدغه فوتبال دوستان معمولانی به جهت داشتن زمین چمن مناسب و امکانات اولیه در آتش بی‌توجهی می‌سوزد و ثمره این بی توجهی تنها سوختن استعداد نوجوانان و جوانان معمولانی‌ است که بر رویای آنان جهت عضویت و بازی برای تیم‌های مطرح برچسب حسرت خورده و تا آخر عمر این حسرت را با خود به همراه خواهند داشت‌.

*زمین چمن مطالبه فوتبالیست های معمولانی

زمین فوتبال خاکی معمولان مکانی سراسر خاطره که تیم‌های محلی بسیاری به خود دیده و روزگاری صدای هیاهو و شوق فوتبال دوستان برخلاف ظاهرش آن را سرسبز و زنده نگه‌داشته بود، همواره مطالبه تمام ورزش دوستان معمولانی چمن شدن زمین خاکی و رونق گرفتن مجدد فوتبال در معمولان بوده است.

از سالها پیش تاکنون زمین فوتبال معمولان استانداران ، مدیران کل ، فرمانداران و نمایندگان مجلس متفاوتی با وعده‌های مختلفی به خود دیده است اما هربار به جای کشت چمن در زمین فوتبال معمولان تنها وعده های بی ثمر در آن کاشته شده است وعده‌های بی ثمر رفته رفته موجب دلسردی فوتبال دوستان معمولانی شد تا جایی که در سالهای اخیر ورزش فوتبال در معمولان از رونق گذشته خود افتاده است.

* وعده های مسئولان برای افتتاح یک زمین چمن

پس از مطالبه گری های فراوان از طرف ورزشکاران و اهالی فوتبال و وعده های بسیار سرانجام در تاریخ ۲۴ خرداد ۹۶ عملیات اجرایی چمن شدن زمین فوتبال معمولان آغاز شد و قرار بود که با بهره برداری آن مشکل ورزش فوتبال در شهر معمولان تا حدودی مرتفع شود ولی از سال 96تاکنون مسئولان در حال تمدید وعده ها برای بهره برداری این زمین چمن هستند و بعد از گذشت سه سال از شروع عملیات اجرایی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

* زمین چمن فاقد سرویس بهداشتی و رختکن است

بختیار عالیخانی یکی از مربیان فوتبال معمولان که فعالیت فوتبالی خود را از سال ۱۳۸۲ شروع کرده است می گوید: تیمهای خوبی طی سالیان گذشته در شهر معمولان فعال بوده که برخی ها به سبب وجود مشکلات به فعالیت خاتمه دادند علی رغم وجود مشکلات در حال حاضر تیمهایی در رده نونهالان، نوجوانان وجوانان به مربیگری خودم فعال هستند و تیم بزرگسالان شهرداری معمولان هم در لیگ یک استان حضور دارد.

او  با اشاره به اینکه از لحاظ استعداد شهر معمولان بی نظیر است ولی متاسفانه در شهر معمولان جایی برای تمرین وجود ندارد که من با دست و هزینه خودم زمین خاکی برای تمرین تیم ها درست می کنم می افزاید:زمین خاکی معمولان با پیگیری های مسئولان شهرستانی، استانی و نماینده شهرستان پلدختر و معمولان به زمین چمن تبدیل شد ولی از لحاظ کیفیت چمن کامل نیست درصد زیادی از کارهای زمین چمن باقی مانده و در حال انجام است.

 این مربی فوتبال به مشکلات زمین چمن معمولان اشاره می کند و یادآورمی شود:زمین چمن روشنایی،سرویس بهداشتی و رختکن ندارد اگر تیمی از شهری دیگر برای مسابقه به شهر معمولان بیاید جایی برای استراحت وجود ندارد.

عالیخانی خاطر نشان می کند: حرف دل فوتبالیست های شهر معمولان این است که مسئولان پای درد ودل آنها نشسته و مشکلات آنها را برطرف کنند.

 

او ادامه می دهد: استعدادهای فوتبالی زیادی در شهر معمولان وجود دارد و من خیلی غبطه می خورم که این استعدادها یکی یکی هدر می روند که از همه مسئولان می خواهم هر چه سریعتر زمین چمن را برای این جوانان با استعداد فراهم کنند.

* تمرین فوتبالیست های معمولانی  در زمین غیر استاندارد

رئیس هیئت فوتبال معمولان با بیان اینکه ورزش فوتبال در شهر معمولان بسیار فعال است و در همه رده های سنی تیم وجود دارد ،اضافه می کند:در هر رده سنی حداقل 10تیم باشگاهی فعال وجود دارد .

عالیخانی  تصریح می کند:ورزش فوتبال بین مردم و جوانان طرفداری زیادی دارد ولی علی رغم این استقبال زیاد زمین تمرین های این شهر خاکی است که از هر نظر غیر استاندارد است چون زمین چمن معمولان آماده نیست جوانان و نوجوانان فوتبالیست معمولانی در زمین های غیر استاندارد تمرین می کنند.

* بخشی از زمین چمن خشک شده است

دبیر هیئت فوتبال معمولان  نیز با بیان اینکه دیرینه ترین مطالبه مردم و جوانان معمولانی تکمیل و بهره‌برداری زمین چمن این شهر است براین باور است:زمین چمن دارای مشکلاتی است که باید اصلاح شود چون بعد از اینکه زیر کشت رفت بخشی از چمن خشک شده و این مشکل همچنان پا برجاست و وضعیت رختکن و سرویس بهداشتی و جاده دسترسی آن هم مشکل دارد.

داود کوشکی عنوان می کند:تیم های معمولان در مسابقات برون شهری و برون استانی مجبورند در شهرهای دیگر میزبان باشند بنابراین تیم های ما همیشه مهمان هستند و جایی برای برگزاری مسابقات درون شهری وجود ندارد .

دبیر هئیت فوتبال معمولان با اشاره به اینکه پتانسیل ورزش فوتبال در این شهر بسیار بالاست و تاکنون بازیکن های زیادی به تیم های ملی و لیگ های مختلف داده است ، خاطر نشان می کند:فقط یک سالن فوتبال در شهر معمولان وجود دارد که جوابگو نیست که تقاضا داریم ورزش شهر معمولان را خیلی فوری و خاص ببینید و مشکلات آن را برطرف کنند.

اوبیان می کند:مهمترین مشکل در شهر معمولان که سرچشمه تمام مشکلات ورزشی از جمله مشکلات فوتبالی است این است که اداره ورزش و جوانان در شهر معمولان وجود ندارد و به نظرم این می تواند کلید حل مشکلات ورزشی در شهر معمولان باشد .

* آخرین وضعیت چمن معمولان  برای بهره برداری

امید کائیدی رئیس  ورزش و جوانان پلدختر در رابطه با آخرین وضعیت زمین چمن شهر معمولان می گوید:زمین چمن معمولان قرار است به بهره برداری برسد درب ورودی ورزشگاه درست شده ،بخشی از چمن آن مشکل پیدا کرده که با استان مطرح کردیم و قرار است کارشناس اداره کل ورزش و جوانان آن بازدید کرده و جاهایی که نیاز است ترمیم شود .

او بیان می کند:زمین چمن فوتبال معمولان از جمله پروژه های است که تلاش می کنیم تا  بهمن ماه امسال  به بهره برداری برسد.

به هر جهت در حالی که فوتبالیست های جوان و نوجوان معمولانی در زمین های خاکی و غیر استاندارد در حال تمرین و توپ زدن و ساختن آرزوهای فوتبالی خود هستند مسئولان استانی و شهرستانی سه سال است که همچنان وعده می دهند که امیدواریم این وعده های به زودی به انجامی رسیده تا جوانان فوتبالیست و فوتبال دوستان معمولانی به آرزوی دیرینه خود مبنی بر داشتن زمین چمن دست پیدا کنند.

گزارش : پیمان شمسی

 

نظر شما