معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

روند ابتلا به کرونا نزولی شده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۳:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲۲
روند ابتلا به کرونا نزولی شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان آمار مبتلایان به کرونا در استان روند کاهشی یافته اما تعداد مرگ ناشی از کرونا همچنان بالا است.

به گزارش برنا؛ افشین دلشاد ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان آمار مبتلایان به کرونا در استان روند کاهشی یافته است اما تعداد مرگ ناشی از کرونا همچنان بالاست که دلیل آن تعداد بالای مبتلایان در هفته‌های گذشته می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت بازگشایی مجدد صنوف باید برای بازگشایی اماکن متبرکه و مساجد در بجنورد و شیروان دقت بیشتری انجام شود همچنین در پایانه‌های مسافربری وضعیت رعایت پروتکل‌ها خوب است اما همچنان در بانک‌های برخی شهرستان‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌ها در شهرهای مختلف استان، افزود: در راز و جرگلان و گرمه در بخش جایگاه‌های سوخت، نیاز به مداخلات بیشتری است.

دلشاد نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌ها را نیازمند بازرسی بیشتر دانست و گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در آرامستان های شیروان کافی نیست.

معاون علوم پزشکی استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در هفته گذشته برای بررسی محله محور وضعیت شیوع ویروس در شهرهای مختلف اجرا شد.

وی در انتها گفت: بناست ۱۵ هزار تست فوری در روزهای آینده به استان ارسال شود و افراد مبتلا کاملاً رهگیری می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز